Dagens Dagbok - Torsdagen den 28 juni 2007 - Dagen.

Mobilen larmade även i dag klockan sju. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Och sen så blev det frukost, med nyhetsläsning i datorn under tiden. Borzko gick upp vid strax efter åtta. Han genomgick då förstås sina morgonbestyr, och sen så åt han frukost. Jimmy och Jenny hade även i dag åkt iväg tillsammans vid strax efter sex. Jimmy körde Jenny till jobbet, och så åt de båda frukost tillsammans där. Sen åkte Jimmy iväg till Hägerstens Brädgård för att jobba som vanligt mellan sju och fyra. Jenny skulle jobba ett kort pass på McDonalds i dag, mellan sju och tolv.

 

Inget regn här i dag på förmiddagen i alla fall. I går så vräkte det ju ner regn precis hela dagen, från tidig morgon till sin kväll. Mulet, lite blåsigt, och femton grader här vid niotiden i morse. Jag hade väl egentligen tänkt mig en morgon/förmiddags-promenad men jag hade ingen lust. Varför så vet jag inte, men jag kände bara inte för det. Jag satte mig en stund vid datorn istället, och sen efter en stund, så satte jag mig och läste i min bok, och jag läste också ut den så småningom.

 

Borzko satte igång med att sätta upp myggnät i Jennys fönster. Han köpte ju myggnätet i går, men då regnade det ju hela dagen, så han kunde inte fixa det då. Men i dag så gick det då alltså bra.

 

Vid kvart i tolv sen så stack jag iväg med bilen. Jenny och jag hade bestämt att jag skulle hämta upp henne på jobbet klockan tolv. Och sen hade vi tänkt oss till IKEA och lite annan shopping.

 

Vi åkte först då direkt till IKEA i Kungens Kurva. Och där gick vi direkt och fikade och åt lite lätt lunch. Jag åt en rågbrödsmacka med fetaost och tapenade. Jenny tog en räkmacka. Och så tog jag en latte och hon en cola. Sen så bjöd IKEA alla på en liten godsak i dag. Och det var en skål med vaniljpudding, chokladpudding och maräng i. Jättegott!

 


image622


image623


Sen så gick vi runt hela IKEA och kollade på det mesta. Och så handlade vi förstås lite också. Vad jag handlade kan ni läsa om i ett tidigare inlägg, och det finns bild på en del av det också.

 

När vi var klara på IKEA så åkte vi till Skärholmens Centrum. Jag skulle kolla efter ett par Birkenstock-sandaler där, men de fanns tyvärr inte i min storlek. Var inne och kollade i några andra affärer också, men vi handlade ingenting alls i Skärholmen.

 

Efter det så åkte vi till BEA i Svedmyra. Där köpte vi en picknickfilt och Jenny köpte sig en ny pytteliten fön.

 

Sen så åkte vi ut till Länna Handelsplats. Där var vi först på EKO. Jag köpte bara lite billiga c-vitaminbrustabletter där. Jenny köpte lite kemtekniska grejer.

 

Och sen så var vi på RUSTA. Där köpte jag ingenting. Jenny handlade lite schampo, balsam och sånt.

 

Efter det så åkte vi till Haninge och till McDonalds där. Och så åt vi middag där. Jag åt en en McBean (vegetarisk hamburgare), en Side Salad med Balsamicodressing, och Spenatrullar med fetaost.

 

Sen så åkte vi hem. Kom hem vid femtiden. Borzko var hemma när vi kom hem. Och Jimmy kom precis ifrån jobbet när vi kom från vår shoppingtur. Borzko och Jimmy åt middag ihop och Jenny och jag packade upp våra grejer och höll på och fixade lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0