Lästa böcker under ett års tid, juni 2006 - maj 2007. (Uppdaterad.)



Nu bloggar jag det här inlägget en gång till. Det beror på att jag vill ha inlägget i två kategorier. Både i "Statistik" som jag la det i förra gången, men även i "Böcker som jag har läst" som jag lägger det i nu.



Ni som är trogna läsare av min blogg vet ju att jag älskar statistik! ;-D
Så nu kommer lite statistik på lästa böcker under ett år.

2006:

Juni   ---   9

Juli   ---   24

Augusti   ---   15

September   ---   5

Oktober   ---   3

November   ---   3

December   ---   2

2007:
Januari   ---   6

Februari   ---   5

Mars   ---   2

April   ---   7

Maj   ---   4

Antal under ett år   ---   85
Snitt per månad   ---   7
Snitt per månad under sommarmånaderna   ---   16
Snitt per månad övriga månader   ---   4

Alltså läser jag ungefär fyra  böcker i veckan när jag är ledig!
Och ungefär en bok i veckan när jag jobbar!

(Läs gärna mina bokrecensioner under kategorin
Bok-Recensioner)
(Här finns också böckerna som jag läste
förra sommaren och också en massa annan statistik från förra sommaren)

-------------


(Uppdaterad klockan 21:45)
Jag lägger väl in alla lästa böcker här också då! ;-D

11/06 - Petter Karlsson - David Lega - när inte armarna räcker till

18/06 - Stephen King - Allt kan hända - 14 mörka berättelser

20/06 - Camilla Läckberg - Stenhuggaren

29/06 - Camilla Läckberg - Olycksfågeln

01/07 - Emma Hamberg - Mossvikenfruar - Chansen

01/07 - Mattias Boström - Du vet att du är svensk

02/07 - Marjaneh Bakhtiari - Kalla det vad fan du vill

05/07 - Katarina von Bredow - Hur kär får man bli

05/07 - Linda Skugge - Ett tal till min systers bröllop

06/07 - Katarina von Bredow - Expert på att rodna

06/07 - Magdalena Graaf - Det ska bli ett sant nöje att döda dig

12/07 - Liza Marklund - Nobels Testamente

12/07 - Hans Lindström - Kvinnor

12/07 - Hans Lindström - Feminister

13/07 - Cecilia Hagen - Ellen Svenssons dagbok

16/07 - Mian Lodalen - Kärlek - samlade krönikor

18/07 - Emma Hamberg - Linas kvällsbok

18/07 - Sabine Dardenne - Jag väljer livet

19/07 - Annika Sundbaum-Melin/Henrik Kolbjer - Hon och Han - Sambo i Sumpan

19/07 - Zbigniew Kuklarz - Hjälp jag heter Zbigniew

20/07 - Mian Lodalen - Smulklubbens skamlösa systrar

21/07 - John Ajvide Lindqvist - Hanteringen av de odöda

21/07 - Stefan Sundström - Om mjölkens symbolvärde

22/07 - Lasse Anrell - Mammagrisen

24/07 - Dr Carl Burak/Michele G Remington - Jag dödade mitt barn

25/07 - Katarina Mazetti - Mazettis nya blandning

28/07 - Stieg Larsson - Män som hatar kvinnor

29/07 - Magnus Sundholm - Robbie - En superstjärnas väg från botten till toppen

03/08 - Fredrik Strage - Fans

03/08 - Johanna Thydell - Det fattas en tärning

06/08 - Emma Hamberg - Linas kvällsbok 2

07/08 - Linda Rosing/Daniel Nyhlén - Den nakna sanningen

07/08 - Gunnar Jägberg - Dumt sagt av dokusåpakändisar

07/08 - Stefan Lundell - Stureplan - Det vackra folket och de dolda makthavarna

08/08 - Liza Marklund/Lotta Snickare - Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra

08/08 - Kajsa Ingemarsson - Kajsas Värld

11/08 - Kajsa Ingemarsson - På det fjärde ska det ske

13/08 - John Ajvide Lindqvist - Pappersväggar

13/08 - Lotta Thell - Utan en tanke

13/08 - Lotta Thell - I skuggan av värmen


"Bortom ljus och mörker" av Lotta Thell

"Trekant" av Mian Lodalen

"Kan jag dö, mamma?" av Ingrid Edgardh

"Stockholmssägner" av Danny Wattin

"Inte enklare än så" av Kajsa Ingemarsson

"Tankar från sängkanten" av Marian Keyes

"Små citroner gula" av Kajsa Ingemarsson

"Fallhöjd" av Nick Hornby

"Signal" av Stephen King

"Grevgatan 22" av Jenny Leeb

"Flickan som lekte med elden" av Stieg Larsson

"Gossip Girl" av Cecily von Ziegesar

"Gossip Girl - Ni vet att ni älskar mig" av Cecily von Ziegesar

"Gossip Girl - Allt och lite till" av Cecily von Ziegesar

"Våta Spår" av Katerina Janouch

"Dotter Önskas" av Katerina Janouch

 "Lycksökare" av Lesley Lokko

"Die Hard, liksom" av Lotten Bergman

"Hemma Hos Martina" av Martina Haag

"Underbar och älskad av alla" av Martina Haag

"Martina-koden" av Martina Haag

"För det är jag värd" - Gossip Girl av Cecily von Ziegesar

"...och himlen var oskyldigt blå" av Charlotta Ölander

"Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak" av Pigge Werkelin

"Hannibal - Upptakten" av Thomas Harris

"Det som inte kunde ske" - Kent Härstedts berättelse om Estonia-katastrofen

"Svinalängorna" av Susanna Alakoski

 "Sommardåd" av Stephen King

"Då gråter änglarna" av Marianne & Unni Wenche Tandberg

"Min Mamma sa att jag var sjuk" av Julie Gregory

"Gravidchock! Reporter erkänner" av Belinda Olsson

"Och fjättra Lilith i kedjor" av Åsa Schwarz

"Jaktsäsong" av Mats Strandberg

"Kärleken skär djupa sår" av Helena von Zweigbergk

"Det grovmaskiga nätet" av Håkan Nesser

"Det som passar mig" - Gossip Girl av Cecily von Ziegesar

"Tyskungen" av Camilla Läckberg

"Hälsa alla andra kändisar" av Karin Ahlborg

"Tillsammans" av Denise Rudberg

"Stigma" av Åsa Schwarz

"Luftslottet som sprängdes" av Stieg Larsson.

"Jonas Eckel" av Karin Fossum.

"Vi som aldrig sa hora" av Ronnie Sandahl.

"Maskrosungen" av Sandra Gustafsson.

"9 1/2 månad" av Annika Lantz.



"TV-huset" av Sofia Karlsson
"Genom helvetet" av Tina Nordlund
"Kärleksbarn" av Lotta Thell
"Fågelbovägen 32" av Sara Kadefors



Kommentarer
Postat av: Borthy

Oj vad du har läst! Jag gillar också att läsa, i bland kommer jag in i perioder då jag läser riktigt riktigt mycket, blir uppe alldeles för sent på nätterna då men nu har jag haft en period då jag inte läst alls, inte varit i läsharmoni helt enkelt. Har du också sådana perioder? Kul med statestiken, att du har sådan koll på vad du läst! :-D

2007-06-19 @ 23:53:34
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Bim

---> Borthy: Ja, jag älskar att läsa! Det har jag gjort i hela mitt liv! Men visst är jag också "periodare". Vissa tider har man inte tid, eller rättare sagt så prioriterar man nog annat då. Datorn tar ju väldigt mycket tid nu för tiden. Men däremot så ser jag nästan aldrig på teve. Fredag och Lördag möjligtvis, för att sitta och vara social med gubben min mest då. Ja, jag älskar ju statistik! Är väl lite knäpp, men jag skriver upp listor på typ nästan allt jag gör! Vet egentligen inte varför, tycker bara det är kul! :-)

2007-06-20 @ 00:00:23
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Linda

Oj, vad du läser! Jag läser periodvis. Just nu tar studielitteraturen all tid, men en del sådan kan också vara intressant även om merparten är trist och tråkig...kram!

2007-06-20 @ 15:40:33
URL: http://autumnleaf.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Linda: Ja, jag älskar att läsa! Men lite periodare är ju jag också. Grattis på namnsdagen i dag förresten! ;-)

2007-06-20 @ 17:28:16
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Johan

Hallå! Jag håller på att komplettera min Stephen King -samling och några av de få böcker jag saknar är Sommardåd och Vinterverk. Jag fick se att du hade en av dem här och måste bara få fråga.
1) Är den i inbunden form (med omslagspapper).
2) Är den till salu?
Vilken fin blogg du har för övrigt :-)

2007-10-26 @ 09:11:12
Postat av: Bim

---> Johan: Hej! Jag har alla Stephen Kings böcker på svenska. Men både inbundna och pocket. Just de här två böckerna har jag i pocket, och de är inte till salu. ;-)

Tack för berömmet om bloggen! :-)

2007-10-26 @ 17:50:07
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: A

Lotta Thells böcker är riktigt bra! Väldigt sorgliga på ett sätt

2008-01-23 @ 16:54:46
URL: http://metrobloggen.se/detskrivnaordet
Postat av: Bim

---> A: Ja, jag har läst alla Lotta Thells böcker, och de är jättebra tycker jag.

2008-01-23 @ 16:59:34
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0