Lördagen den 10 mars 2007

Mobilen larmade klockan sju i morse. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Vid åttatiden så åt jag frukost. Resten av familjen gick alla också upp tidigt i dag. Jimmy vid åtta, Borzko vid kvart över åtta, och Jenny vid halvnio. Alla åt frukost, och sen så gjorde de sina morgonrutiner.


 

Vid kvart i nio så stack Jimmy iväg till jobbet för att jobba mellan halvtio och halvsju i dag. Jag gav mig iväg ut på en morgonpromenad vid kvart i nio. Borzko skulle gå iväg till Farstahallen vid kvart över nio. Och Jenny skulle storstäda på sitt rum hela dagen.


 

Jag gick Hökarängsvarvet och sen en sväng runt i Farsta. Jag gick i lite drygt en och en halv timme. Bara cirka två plusgrader när jag gav mig iväg, men när jag kom hem så var det cirka sex plusgrader. Det blåste tyvärr en hel del med en ganska så kall vind, men det var strålande skolsken från en klarblå himmel, så det gjorde ingenting. Det var så skönt att promenera i dag, jag fick faktiskt lite vårkänslor.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 1 timme, 47 minuter och 50 sekunder

Antal steg: 12.225

Distans: 1 mil och 390 meter

Förbrukade kalorier: 370


 

Jag gick sen direkt till Centrum och till SolAkuten. Solade en halvtimme där som vanligt, och det var lika underbart skönt som vanligt. Efter det så gick jag in i Centrum och till HemKöp. Där handlade jag en massa gott till kvällen. Borzko kom direkt från gymmet och mötte upp med mig och hjälpte mig att bära hem allt.


 

När vi kom hem så åt vi alla tre en liten lätt lunch. Efter lunchen så fortsatte Jenny att röja på sitt rum. Borzko och jag höll på och fixade, grejade, donade, pysslade, plockade, småstädade, och pulade med lite allt möjligt och omöjligt här hemma. Förberedde lite inför kvällens firande också. Och så satt jag givetvis lite med min dator också.


 

Vid strax före fem så gick vi tre till Centrum. Där mötte vi upp med min Mamma Gun och Pappa Yngve, min systerson Mathias, och min svärmor Dragica, som kom från olika håll med buss och tunnelbana.


 

Sen så gick vi till Kinarestaurangen "Kinahörnet" där vi bjöd de övriga på middag. Vi åt allihopa av den kinesiska buffén. Vi åt och drack gott och satt och pratade. Cirka två timmar var vi där och notan gick på 1.100:-. Det var ju inte speciellt mycket för sju personer.


 

(Från vänster: Pappa, Mamma, Dragica, Borzko, och Mathias. Jenny syns tyvärr inte.)




 


Sen så promenerade vi allihopa hem till oss. Strax efter sju så kom Jimmy hem från jobbet och gjorde oss sällskap. Och strax före åtta så kom min syster Anette och hennes pojkvän Kenneth också till oss. De var upptagna tidigare och kunde därför inte följa med ut och äta.


 

(Födelsedagsfirarna.)






Vi åt och drack sen lite olika. Kaffe, vin, öl, läsk, m.m. Chips, snacks, choklad, godis, vindruvor, m.m. Klockan åtta sen så tittade vi givetvis på Melodifestivalsfinalen! Vi satsade även pengar på vem som skulle vinna. En hundring var la vi, och tio personer var vi, så ettusen kronor låg i potten.


 

(Ibland är min Mamma lite känslig för när vi har för högt ljud på teven.)






Och för en gång skull så vann ju rätt låt! Fyra stycken hade satsat på The Ark så vi fick dela på pengarna. Jag, Jimmy, Jenny, och min Pappa hade satsat på The Ark, så vi vann 250:- kronor var.


 

(Ola Salo i The Ark.)




 


Satt och pratade en stund sen efteråt. Vid elvatiden så åkte alla hem. Borzko körde hem sin Mamma. Och min Mamma och Pappa åkte med Anette, Kenneth och Mathias. När alla hade åkt så hjälptes vi fyra i familjen åt att plocka undan här hemma. Sen så blev det bara lite slöande innan det var dags för sängen. En liten stund vid datorn blev det också.


 

Både Jenny och jag blev ju uppvaktade på våra födelsedagar. Jag fyllde ju 46 år i onsdags, och Jenny fyller 17 år på tisdag. Vad Jenny fick i present skriver hon säkert om i sin egen blogg. Det här fick jag i present:


 

Av min Mamma och Pappa fick jag en bukett tulpaner och 500:- kronor. Av Dragica så fick jag en bukett blommor och 500:- kronor. Av Anette, Kenneth, och Mathias så fick jag två blomkrukor, en med pärlhyacinter och en med krokusar. Av Borzko så fick jag två biljetter till showen: "Lena + Orup" på Chinateatern, för 840:- kronor. Av Jimmy och Jenny så fick jag en svart topp + ett Presentkort som gäller för en heldag/kväll med dem båda, som inkluderar biobesök och restaurangbesök för oss alla tre (jättebra present!). Och eftersom jag älskar att gå på konsert/show/teater/bio/osv så har jag redan bokat biljetter för de ettusen kronorna som jag fick, och det blev showen: "After Dark" på Cirkus, för 870:- kronor. Här är sex stycken bilder:






  



  




(Det står: "Presentkort på en dag i stan med dina underbara barn! Vi bjuder dig på bio och middag en dag så fort vi alla kan. Jimmy och Jenny. Vi älskar dig.")




  

Kommentarer
Postat av: Ahnna

En bra dag förstår man!!

2007-03-11 @ 15:59:27
Postat av: Bim

---> Ahnna: Ja, en mycket bra dag! :-)

2007-03-11 @ 16:25:50
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Ja, det verkar som om ni har haft det toppen-toppen och vilka fina presenter du har fått sedan då! *kram*

2007-03-11 @ 17:28:51
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det var en toppendag/kväll! Och jag är så glad över mina presenter. De flesta i vår familj/släkt tycker om att ge och få presenter. :-)

2007-03-11 @ 17:30:48
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

söt din dotter var i den där klänningen:)

2007-03-11 @ 20:36:28
Postat av: Bim

---> Anonym: Hon är söt i allt! ;-)

2007-03-11 @ 20:39:58
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Jag kan inte se fotona! Bara bildtexterna?? Konstigt! Men jag förstår att ni hade en mycket trevlig och gemytlig kväll!

2007-03-11 @ 21:31:50
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Anonym

Helvirrigt, nu ser jag nästan alla bilder vid nästa försök. Det är nog min uppkoppling som är lite knäpp ;-) Fina presenter!

2007-03-11 @ 22:01:46
Postat av: Bim

---> Angela: När bloggen funkar i övrigt, men fotografierna inte syns, då är det oftast Windows Live Spaces som har problem. Jag lägger ju inte korten direkt här i bloggen, utan jag lägger ju in dem i mitt fotoalbum på Windows Live Spaces och så länkar jag hit till bloggen.

2007-03-12 @ 17:09:38
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det var en mycket trevlig och gemytlig kväll! Och väldigt fina presenter fick jag!

2007-03-12 @ 17:10:43
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: annebelle

Mysigt ni verkar ha haft det! Läste din dotters blogg också, hon skrev så fint om sin mormor.

2007-03-12 @ 22:45:10
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, det var en mysig kväll! Och visst skrev hon gulligt om sin lilla mormor! ;-)

2007-03-13 @ 14:29:06
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0