Lördagen den 24 mars 2007

Mobilen larmade klockan sju i morse, som nästan alla mina lediga dagar. Jag var vaken en stund i natt också när Jenny kom hem förstås. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så gav jag mig iväg ut på promenad redan vid kvart över åtta. Jenny och jag hade bestämt träff i stan klockan tio, och hon skulle komma in med tunnelbanan. Jag tänkte att jag skulle promenera in, och det brukar ta ungefär två timmar, så därför gick jag så tidigt. Åt för en gångs skull ingen frukost, utan jag tänkte ta det på vägen.


Bara jag kom utanför dörren så ångrade jag mig. Det var grått, mörkt, dimmigt, disigt, kallt, och blåsigt. Cirka två grader bara, och en isande kall vind, så det kändes som många minusgrader. Jag frös och frös trots att jag gick så fort jag kunde. Jag tänkte vända och gå hem, men envis som jag är så fortsatte jag. Men efter cirka tre kvart så gav jag upp, och så tog jag tunnelbanan från Skogskyrkogården in till T-Centralen.


Jag gick till Pressbyrån i Gallerian och köpte mig en kaffe, en juice, och en grovbrödsfralla med ost. Och så köpte jag mig Internet-tid till deras datorer. Passade på att blogga ett inlägg också när jag ändå satt där och väntade på Jenny. (Se blogginlägg nedanför.) Klockan tio så gick jag bort till T-Centralen och mötte upp med Jenny som då kom med tunnelbanan.


Sen så blev det ett par timmar på stan med Jenny. Vi gick runt och kollade i massor med affärer, och lite shopping blev det självklart också. Fikade gjorde vi två gånger. Först så var vi och "lunch-fikade" på John Criss Coffee. Då tog jag en ostfralla och en vanilj latte. (Se blogginlägg nedanför.) Sen så var vi och fikade en gång till, den här gången på Roberts Coffee. Då delade vi på en stor biskvi och på en portion äppelkaka med vaniljsås.


Här nedanför så kommer bilder på det jag shoppade. Jenny shoppade faktiskt ingenting i dag. Men hon har ju shoppat två gånger tidigare i veckan. En bukett vita tulpaner till sitt rum fick hon av mig i alla fall.


En svart stickad bolero på H&M för 200:-. (Likadan som Jenny köpte i torsdags, fast hon köpte en vit.)






En svart tunn topp med vitt mönster på J.C. för 100:-






En till svart tunn topp med vitt mönster på J.C. för 100:-.






En nyutkommen pocketbok: "Jaktsäsong" av Mats Strandberg för 60:-.






Åtta caffe latte-skedar med inbyggda sugrör på Mique för 80:- tillsammans.






En bukett tulpaner på Hötorget för 20:-.






Vid tvåtiden så kom vi hem till Farsta igen. Gick en sväng runt i Centrum och kollade lite i några affärer där också. Men det blev inga inköp där.


Stegräknaren visade när jag kom hem:

Effektiv gångtid: 2 timmar, 24 minuter och 23 sekunder

Antal steg: 14.271  

Distans: 1 mil, 2 kilometer och 130 meter

Förbrukade kalorier: 432


När vi kom hem igen så hade Borzko nyss kommit hem. Först så hade han varit i Farstahallen och styrketränat. Efter det så hade han åkt till SöderTappen och lämnat blod. Nu höll han på med att ta bort alla timers till våra lampor, och att ställa om klockorna till sommartid.


Jenny och jag satte oss en stund med våra datorer när vi kom hem. Vid halvfemtiden så kom Jimmy hem från jobbet. Han hade jobbat ett pass i dag mellan sju och fyra, så han hade gått upp redan klockan sex i morse, och så hade han fått lånat bilen av oss i dag. Han duschade och gjorde sig i ordning, och sen vid femtiden så åt vi middag tillsammans alla fyra, och satt och pratade en stund.


Efter maten så var Jenny på sitt rum och slöade lite. Jag och Jimmy fixade med, och brände, några nerladdade dvd-filmer. Borzko tog en sväng med bilen till OKQ8 för att tanka den och kolla lite olja, vatten och sånt. Han tog även en sväng till Centrum och handlade lite gott att äta till kvällen.


Vid sjutiden så flyttade Jimmy och jag upp i vardagsrummet och satt och slötittade lite på Discovery Channel. Borzko kom och gjorde oss sällskap vid halvåtta, och vid åttatiden så kom Jenny upp.


Strax efter åtta så satte vi igång en nynerladdad och nybränd dvd-film. Det blev: "Wallander - Hemligheten". Den var mycket bra. Recension kommer senare i ett separat blogginlägg. Åt en massa gott gjorde vi också. Jag åt två små Ben & Jerrys-glass och chips.






När filmen var slut så blev det ytterligare en film. Nu blev det: "Beck - Flickan i jordkällaren". Den var också mycket bra. Recension kommer även på den i ett senare separat blogginlägg.






Och nu blir det lite tid vid datorn resten av kvällen.


Kommentarer
Postat av: Angela

Låter som om ni hade en ljuvlig dag i stan och lite vårhandlat blev det ju trots istidskylan ;-)

2007-03-25 @ 09:28:52
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Jessica

Får Jenny dricka alkohol hemma? (Ser ut som om det är hennes cider.)

2007-03-25 @ 11:18:03
Postat av: Niclas

ja jag undrar allvarligt var det fina vädret är som dom har tjatat om på TV hela veckan... Vill ha soooool och värme....

2007-03-25 @ 11:37:22
URL: http://niclasp.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jädrans vad ni äter mycket chips och glass hemma hos er.
Men gott är det ju.

2007-03-25 @ 14:13:55
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det blev trots allt en jättebra dag i går! Det var bara början som blev lite tråkig... Det är alltid lika mysigt att gå på stan med Jenny! Shoppa, titta, fika, prata, och umgås på det sättet med henne är jätteroligt!

2007-03-25 @ 16:55:32
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Jessica: Njae, får jag nog svara på det! ;-) Hon får egentligen inte dricka någon alkohol alls innan hon är 18 år. Det är min regel. Men sen så finns det ju inga regler som inte har några undantag...

2,25%-ig cider har hon fått dricka en eller två av någon gång när hon har varit hemma, sen hon var 16 år.

Sen när vi var i Thailand, så fick hon faktiskt dricka en till två drinkar/alkoläsk varje kväll.

Och när hon fyllde 17 år nu så fick hon två stycken starkcider/alcoläsk som hon fick dricka hemma.

Jag tycker att hon är duktig som inte dricker något (nästan aldrig) när hon är ute och festar med sina kompisar. Så jag har sagt att hon kan få dricka något hemma ibland. Hon går ju i alla fall mot sitt artonde år nu.

Varför undrar du? Känner du henne? Vad har du själv för regler?

2007-03-25 @ 17:18:02
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Niclas: Här kom solen fram på eftermiddagen i dag... När man liksom har gett upp... ;-)

2007-03-25 @ 17:19:05
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Ja, vi äter alldeles för mycket chips, glass, dipp, och godis här hemma för tillfället. Egentligen så vill jag bara att vi äter det en gång på helgen, helst lördagar. Men på sista tiden har det blivit både fredag, lördag, och söndag. Och det syns på vågen... Jag ligger 2,5 kilo plus nu, så det måste jag ta tag i. ;-)

2007-03-25 @ 17:20:31
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0