Söndagen den 11 mars 2007

Mobilen larmade klockan sju. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag förstås frukost. Borzko gick upp vid strax efter åtta och genomgick sina morgonbestyr. Sen så gick han iväg till Farstahallen vid kvart över nio. Jimmy gick upp vid halvtio. Sen så åkte han iväg till jobbet vid kvart i tio för att jobba ett pass mellan halvelva och halvåtta. Jenny sov.


 

Klockan tio så gav jag mig iväg ut på promenad. Det var liknande väder som i går, några plusgrader, strålande solsken, men tyvärr ganska så blåsigt med en lite kall vind. Jag såg i alla fall vårtecken på vägen: snödroppar, krokusar och vintergäck i villaträdgårdarna i Tallkrogen. Soligt och molnigt om vartannat, och temperaturen gick till slut upp till cirka tio grader.


 

Efter cirka två timmars gångtid så kom jag fram till Hötorget. Hade hoppats på att Jenny skulle komma in till stan med tunnelbanan och möta upp med mig, men hon sov länge i dag. Jag tog tunnelbanan hem ganska så direkt efter att jag kom in till stan och åkte hem till Farsta igen.


Stegräknaren visade:
Effektiv gångtid: 2 timme, 17 minuter och 36 sekunder
Antal steg: 15.837
Distans: 1 mil, 3 kilometer och 460 meter
Förbrukade kalorier: 479
 

Jenny vaknade vid ettiden och gick upp. Borzko kom hem från gymmet vid ettiden också. Jag och Borzko åt lunch, och Jenny åt frukost, tillsammans då vid strax efter ett. Sen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Borzko gjorde det samma. Jenny satt med datorn.


 

Vid halvtretiden så åkte Borzko iväg hem till sin Mamma på sitt sedvanliga söndagsbesök. Jag och Jenny flyttade upp med våra datorer till vardagsrummet och satt där och slöade. Vid fyratiden så åt vi middag. Efter det så gick Jenny en sväng till Centrum och köpte chips, dipp, och Ben & Jerrys-glass till oss.


 

Sen så fortsatte vi att sitta uppe i vardagsrummet och slöa. Vi satt med våra datorer, vi slötittade lite på teve, pratade, och vi åt chips och glass. Vid åttatiden så kom Jimmy hem från jobbet. Han duschade, och sen så gjorde han oss sällskap framför teven i vardagsrummet. Vi tittade på: "Melodifestivalen 2007 - Dagen efter" på SVT1, och sen på "Parlamentet" på TV4.


 Och så är det då tyvärr måndag i morgon igen... Helgerna går så otroligt fort...  

Kommentarer
Postat av: Snurran

..men veckorna går i rasande takt de också - tack och lov! ;-)

2007-03-11 @ 21:07:05
Postat av: Angela

Oj, vad duktig du är. Två långpromenader två dagar i sträck!

2007-03-11 @ 22:03:24
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Anonym

varför går du upp så tidigt?

2007-03-11 @ 22:32:13
Postat av: Bim

---> Snurran: Jo, det har du i och för sig rätt i! ;-)

2007-03-12 @ 17:11:30
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, jag känner mig faktiskt riktigt duktig! ;-)

2007-03-12 @ 17:11:56
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Jag tycker om att gå upp tidigt! Då blir dagen lång! Och så mår jag bäst när jag sover i sex timmar, varken mer eller mindre. När jag jobbar lägger jag mig halvelva och går upp halvfem. Och när jag är ledig så går jag upp sju och lägger mig ett. Det passar mig, och då mår jag bra.

2007-03-12 @ 17:13:15
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Det ska du verkligen göra. Kan inte minnas när jag kunde skryta med promenad senast ;-)

2007-03-12 @ 22:12:19
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Nej, men du gör ju liksom en massa annat! ;-)

2007-03-12 @ 22:16:37
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0