Söndagen den 4 mars 2007

Mobilen larmade klockan sju i dag också. Jag gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så blev det förstås frukost, och så nyhetsläsning i datorn under tiden. Borzko gick upp vid kvart över åtta och genomgick sina morgonbestyr. Jimmy och Jenny sov.


 

Vid kvart i nio så gick jag ut på en promenad. Gick runt omkring i Farsta i cirka en och en halv timme. Gick förbi både Farstastrandsbadet och Hökarängsbadet och längtade tills jag kan ligga där och sola och bada...


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 1 timme, 21 minuter och 42 sekunder

Antal steg: 9.496  

Distans: 8 kilometer och 70 meter

Förbrukade kalorier: 287




      



      


 

Kom hem vid kvart över tio igen. Borzko hade gått iväg till Farstahallen tills när de öppnade klockan halvtio. Jenny var vaken när jag kom hem. Hon hade vaknat vid tiotiden. Jimmy vaknade vid elvatiden. Jenny och Jimmy åt frukost, och jag åt lunch, vid elvatiden.


 

Sen så gick Jenny och la sig igen. Hon kände sig, precis som i går, förkyld, trött, och hängig. Jimmy duschade och gjorde sig i ordning. Sen så tog han sin dator och satte sig i köket hos mig som också satt där med min dator.


 

Borzko kom hem från gymmet vid tolvtiden. Han åt då lunch. Sen så stack han iväg en liten sväng med bilen för att tanka den, och kolla den lite.


 

Vid tvåtiden så stack Borzko iväg igen. Han tog lastbilen och åkte iväg till jobbet och lämnade den där eftersom han har en ledig dag i morgon. Sen så åkte han vidare till sin Mamma för sitt sedvanliga söndagsbesök.


 

Tyvärr så hände det ett litet missöde på vägen till Borzkos jobb. Han låg lite för nära bilen framför när den bromsade och Borzko hann inte bromsa. Det hände i en rondell så de hade nästan ingen hastighet, så det hände inte någonting farligt. Men Borzko fick 2.000:- kronor i böter av polisen för de tyckte att han hade legat för nära. Inte så roligt precis...


 

Jimmy och jag flyttade upp till vardagsrummet med våra datorer vid tvåtiden. Jenny låg kvar i sitt rum och sov och vilade. Jimmy spelade WOW i datorn. Jag tittade på webb-teve från SVT, på första avsnittet av serien: Leende Guldbruna Ögon. Den var helt okej.


 

Vid fyratiden sen så åt Jimmy och jag middag tillsammans. Jenny låg och vilade och ville inte ha något att äta. Efter middagen så fortsatte Jimmy och jag att sitta i vardagsrummet med våra datorer. Vi kollade på Discovery Channel, på programmet: Förklaring Följer.


 

Vid halvsextiden så klev Jenny upp ur sängen och åt lite. Sen så flyttade hon upp till oss i vardagsrummet. Jimmy och jag tog en sväng till Centrum och köpte, även i kväll, chips, dipp och godis till kvällen.


 

Sen så satt vi alla tre resten av kvällen i vardagsrummet. Alla höll på med sitt i sina datorer. Och så kollade vi med ena ögat på en massa olika program på teve, Parlamentet till exempel.


 

Och så är det då tyvärr måndag i morgon igen...





Kommentarer
Postat av: Snurran

Men vad trist för Borzko..Det är lätt hänt att det blir lite för nära mellan bilarna ibland - särskillt vid rondeller eller korsningar..Det räcker ju med ett litet missförstånd för att man ska stöta samman sedan - konstigt att det inte händer oftare egentligen! Nu har ni väl haft er otur för ett bra tag framöver va?! Skönt iallafall att ingen blev skadad! *kram*

2007-03-04 @ 21:20:23
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det var tråkigt... Och jag tycker definitivt det räcker med otur för oss i dag... Fast 2.000:- i dag var ju ingenting jämfört med de möjligtvis 55.000:- som det var sist... Vi har fortfarande inte hört något om bilen... Han skulle ju kolla på den förra veckan, men han har inte hört av sig. Borzko ska ringa till honom i morgon.

2007-03-04 @ 21:23:42
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Ok, ja, jag håller fortfarande tummarna för Jimmys skull..
Förresten, vad är det för nya snygga understrykningar du har lagt dig till här på kommentarerna? Eget påhitt eller är det Blogg.se som "spökar" igen?

2007-03-04 @ 22:04:30
Postat av: Snurran

nu var det tydligen borta igen! ;-)

2007-03-04 @ 22:05:26
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack för tumhållningen! Understrykningarna är blogg.se...

2007-03-04 @ 22:06:12
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---Snurran: Precis! ;-)

2007-03-04 @ 22:06:56
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: anonym

hej, vilket land kommer borzko ifrån?
Kram anonym

2007-03-04 @ 22:38:14
Postat av: annebelle

Fina bilder! Det är en fin promenad runt sjöarna. Trist med olyckan...

2007-03-04 @ 23:03:30
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Angela

Uscibabba, stackars Borzko. Tänk vad mycket kul man kunde gjort för de pengarna ;-( Fina bilder från din promenad!

2007-03-04 @ 23:39:37
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Linda

Vad trist med bilolycka igen. Ni har då verkligen haft er del av otur nu tycker jag, dags för lite tur istället :-) Men tur att ingen skadades i olyckorna! Håller tummarna för att det slutar väl med Jimmys bil! *kram*

2007-03-05 @ 07:33:21
URL: http://autumnleaf.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Anonym: Borzko är född i Kroatien. Han kom till Sverige när han var sju år.

2007-03-05 @ 16:56:36
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Tack för berömmet om bilderna! Ja, det är fint här i Farsta, tack vare att det är två sjöar inom gångavstånd. Närheten till vatten var det jag saknade mest när jag bodde i Hagsätra. Ja, trist med böterna...

2007-03-05 @ 16:57:59
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, trist att betala böter... :-( Tack för berömmet om bilderna! :-)

2007-03-05 @ 16:58:45
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Linda: Ja, jag tycker att vi kan ha lite tur vad det gäller bilar nu! Tack för tumhållning! :-)

2007-03-05 @ 16:59:25
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0