Tisdagen den 27 mars 2007 (uppdaterad)

Jobbade förstås som vanligt i dag med. På vägen till jobbet sprang ett rådjur över vägen ganska så nära bilen. Inte jättenära, men ändå så pass nära så att det kändes otäckt. Fulltalig personalstyrka i dag också. Jag hade samma arbetsuppgifter i dag som jag hade i går: fixande av grönsaker i skalen halva dagen, och sen diskplockning/grovdiskning den andra halvan av dagen. I dag serverade vi chicken nuggets, kokt ris, och currysås. Det blev en hektisk dag i disken i dag också, men allt flöt på bara bra ändå, mycket tack vare att vi till slut fick lite hjälp där också.


Åkte hem direkt efter jobbet. Till skillnad från i går, när alla i familjen var hemma när jag kom hem, så var det ingen hemma i dag. Borzko jobbade. Jenny var i skolan. Jimmy jobbade ett eftermiddags/kvällspass mellan halvtre och halvelva. Han jobbar ett sånt pass även i morgon och på torsdag, så jag träffar honom inte förrän på fredag, eftersom han åker innan jag kommer hem, och sen kommer han hem efter att jag har gått och lagt mig.


Efter en kall morgon, med två minusgrader, så hade det blivit en underbar, varm, solig, och skön vårdag. Parkerade bara bilen, bytte till en tunnare jacka, och så gav jag mig ut på en promenad. Vet inte riktigt hur varmt det var, men jag skulle tro att det var närmare femton grader. Jag gick en långsam promenad runt omkring i Farsta och njöt av den underbara värmen, och den fantastiska solen, och alla otroliga vårtecken.


Här är fullt med vackra krokusar.








En Solero Exotic blev det på promenaden.








Och mina första tussilago hittade jag i dag.








Ännu en Solero blev det, den här gången en Blackberry Smoothie.








Fina påskfjädrar på Torget i Farsta Centrum.








Förutom ovanstående vårtecken så såg jag ju förstås massor med andra vårblommor: vintergäck, scilla, snödroppar, och flera andra som jag inte vet namnet på. Jag såg också två stycken fjärilar: en citronfjäril, och en nässelfjäril. Flugor, humlor, getingar, och bin såg jag också.


Var i Centrum och uträttade lite ärenden också. Först var jag hos SynOptik och fixade till mina glasögon lite, de har suttit lite löst sista tiden. Bytte ut de två små grejerna som sitter mot näsan också. Sen så var jag på Clas Ohlsson och köpte två saker till en jobbbarkompis.


Kom tillbaka hem efter ungefär en och en halv timme. Höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma då. Jenny kom hem vid halvsextiden, så då åt hon och jag middag tillsammans. Sen efter middagen så höll jag återigen först på och fixade lite här hemma, och efter det så hamnade jag med datorn i köket. Jenny satt på sitt rum och pluggade en del, och höll även på med lite annat i datorn.


Vid halvåttatiden så gick Jenny en sväng till Centrum och mötte upp med Robin som kom hit med tunnelbanan. Vi satt i köket och pratade en stund. Robin hjälpte mig och Jenny med lite grejer i våra datorer också.


Borzko kom hem från jobbet vid åttatiden. Han åt middag, sen så duschade han, och resten av kvällen så tittade han på sport på teve.


Jag satt vid datorn resten av kvällen. Satt och höll på och prövade hur jag kan lägga in länkar till musikfiler i bloggen bland annat. Tänkte att jag ska lägga in små filmer i YouTube, och länkar till musikfiler, och även fotografier i PowerPoint-bildspel.


Här är förresten kort på de två topparna som jag köpte på Gina Tricot i går.








-------------  

Uppdatering Torsdagen den 29 mars 2007 klockan 18.30.

 

Uppdaterar dagboken för jag glömde skriva tre saker. Två oviktiga saker, och en viktig sak. Jag uppdaterar för min egen skull, för det är kul att kunna gå tillbaka och kontrollera saker som man inte alltid minns.

 

Jag köpte årets första jordgubbar på Torget i dag. Två paket som Jenny fick att dela med Robin.

 

Jenny åkte hem till Robin och sov där.

 

Och så en lite större och viktigare händelse att skriva om än de två ovanför.

 

Jimmy sa upp sig på McDonalds i dag. Hans sista anställningsdag blir torsdagen den 26 april. Han har jobbat där i drygt fyra år. De första tre åren jobbade han bara extra på kvällar och helger. Men i lite drygt ett år så har han jobbat heltid där. Nu ska han börja med att köra budbil istället, från fredagen den 27 april.

 

-------------  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0