Torsdagen den 1 mars 2007

Jobbade förstås som vanligt även i dag. Och i dag var det givetvis också sportlov och lugnt hos oss. Det blev mest städning i dag också. Även i dag så började jag dagen i skalen och fixade grönsaker, och sen så blev det städning resten av dagen. Fortsatt städning av alla taklampor och även fortsatt städning av alla element, blev det i dag, och i alla tre matsalarna. Vi serverade chicken nuggets och kokt ris i dag. Till eftermiddagsfikat så åt vi två sorters glass + mums-mums, som en av kollegerna bjöd på, för hon fyllde år i dag.



Här är tre stycken kort från jobbet. På det första kortet är det Snurran. På det andra kortet är det Monica. Och på det tredje kortet är det Nadja.









 



Åkte hem direkt efter jobbet. Både Jimmy och Jenny var hemma när jag kom hem. Jimmy hade kommit hem vid tvåtiden i natt efter sina övertidstimmar till klockan ett. Han tog nattbussen hem sen. Han hade sovit till tolvtiden i dag. Jenny sov över hos en tjejkompis i går. Sen kom hon hem vid tiotiden i morse. Hon kände sig lite trött och förkyld då och la sig för att sova ett par timmar. Sen gick hon upp vid tvåtiden.



 Vi tog en fika i köket och satt och pratade lite. Sen så skulle Jimmy spela tevespel i vardagsrummet, och då satte sig jag och Jenny också där, med våra datorer. Vid fyratiden sen så åt vi tre middag tillsammans. Sen så höll jag på och fixade lite här hemma, Jimmy satt på rummet, och Jenny gjorde sig i ordning inför kvällen. 
 


Vid halvsextiden så åkte de båda två iväg till Hagsätra med min bil. Jimmy skulle släppa av Jenny hos hennes kompis Pauline i Hagsätra. Tjejerna skulle sen vidare på fest. Och sen så skulle de sova hos en kompis. Jimmy skulle vara först hemma hos sin kompis Kristian i ett par timmar. Sen så skulle han åka vidare till jobbet för att jobba ett nattpass mellan tio i kväll och sju i morgon bitti.



Han kunde låna min bil eftersom jag är ledig i morgon. Jag har tagit ut kompledighet i morgon på jobbet. Det blir ju lite övertid på jobbet ibland, så jag har en hel del komptid nu. Och vi har ju oftast svårt att ta ut ledighet, så då brukar vi försöka att passa på att göra det när det är lovveckor och lugnare på jobbet. Jag ska inte göra något speciellt i morgon, utan bara ta det lugnt och njuta av min extra lediga dag.



När Jimmy och Jenny hade åkt i väg så satte jag mig i vardagsrummet med datorn och läste lite nyheter och bloggar. Sen så blev det lite slötittande på teve från sjutiden. Först så tittade jag på : "Extreme Home Make Over" på TV3. Sen så tittade jag på: "Poker Fejs" på TV4. Och efter det så blev det: "Efterlyst" på TV3.



Borzko kom hem från jobbet vid åttatiden. Han åt middag när han kom hem, och sen så duschade han. Lite slöande och slappande blev det för honom sen, innan han gick och la sig vid halvelvatiden. Han ska upp halvfem i morgon. 
 


(Nu är klockan strax tolv. Jag har försökt flera gånger att blogga nu i över en timme. Men det fungerar inte. Jag blir så irriterad när det inte fungerar. Struntar i det nu och ska läsa min bok istället. Lägger in dagboken i morgon, fredag, istället.)


Kommentarer
Postat av: Anonym

funkar blogg.se nu?

2007-03-02 @ 11:45:43
Postat av: Bim

---> Anonym: Ja, det funkar nu... Men det är mycket som är konstigt och segt... Och jag får inte kommentarerna till min mail. :-(

2007-03-02 @ 14:07:06
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: annebelle

Visst är den seg och krånglar ofta nu senaste tiden?! Trist!

2007-03-02 @ 16:50:06
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, det har varit jättetråkigt sista tiden... Man tröttnar ju... :-(

2007-03-02 @ 16:58:09
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Snygga bilder, vi är oss riktigt lika ju! ;-) Fast det känns ovant att se mig i arbetsrock men utan hårnät.. *kram*

2007-03-02 @ 18:20:38
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, bilderna blev ju riktigt hyfsade! ;-)

2007-03-02 @ 19:50:11
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0