Torsdagen den 15 mars 2007

Jobbade i dag som vanligt också förstås. Även i dag så fick en annan av kollegerna åka ner och vikariera halva dagen i vår annexskola, så vi var en personal färre den andra halvan av dagen. I dag så var jag först i skalen, sen så dukade jag, och sen så var jag försteman i stora matsalen. Vi serverade pannkakor i dag, och det är ju många barns favoritmat, så det blev en hektisk dag. Men allt flöt ändå på bara bra, och ingenting speciellt hände.


 

Åkte direkt efter jobbet hem till Farsta, men till Centrum istället för hem. Först så köpte jag årets andra utomhus-glass, som jag gick runt ute på Torget och åt. I dag blev det en ny för säsongen: Solero Blackberry Smoothie.


 

Sen så var jag på Farsta Speltjänst och hämtade ut ett bokpaket från Adlibris. Elva stycken böcker för 485:- kronor, och det var blandat pocket, inbundna, häftade, och reaböcker.




 







 


Efter det så gick jag runt och köpte lite prylar till Jimmys rum, på Clas Ohlsson och Åhléns. Bland annat: en liten papperskorg, magneter, förlängningssladd, tidskriftsamlare, m.m. Var också på H&M och köpte strumpor till Jimmy och Borzko.


 

Kom hem vid tretiden. Höll då på och fixade som vanligt här hemma med lite allt möjligt. En liten stund vid datorn blev det också.


 

Klockan fyra så vaknade Jimmy och gick upp. Han hade ju även i natt jobbat ett nattpass mellan tio och sju, och sen hade han sovit mellan åtta och fyra. Han duschade och gjorde sig i ordning.


 

Klockan halvfem så kom Jenny hem från skolan. Då åt vi tre middag tillsammans och satt och pratade en stund.


 

Efter middagen så var Jenny på sitt rum och tillbringade större delen av tiden med sin dator. Jag hjälpte Jimmy att fixa i ordning på sitt rum. Han hann ju inte riktigt klart i går kväll eftersom han skulle till jobbet. Nu är det rensat, röjt, och fixat efter hans byte av datorbord.



När det var klart på Jimmys rum så satt han vid sin dator. Jag satte mig i köket med min dator. Och Jenny var som sagt var på sitt rum med sin dator.









 









Jag började också att läsa en av mina nya böcker: "Då gråter änglarna" av Marianne & Unni Wenche Tandberg - "En berättelse ur verkligheten om ett liv med Jehovas Vittnen".


 

Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden. Han åt då middag först, och sen så duschade han och gjorde sig i ordning.


 

Vid åttatiden så blev det en fika i köket för oss alla fyra. Vi satt sen och pratade en bra stund.


 

Klockan nio så skjutsade Borzko iväg Jimmy till jobbet. Han skulle jobba ännu ett nattpass mellan tio på kvällen och sju på morgonen.


 

-------------  


 

Här är tillbringarna som jag köpte på IKEA i går för 29:- kronor styck.





 



Och här är den hudlotion som jag köpte fem stycken av på IKEA i går för 19:- kronor styck.




 




-------------  


 

Och i morgon är det äntligen fredag igen! Wiieee!!!!


 

-------------    


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nå, hur smakade nya Soleron då? Något som jag vågar mig på? ;-)

2007-03-15 @ 21:57:19
Postat av: Snurran

var det! ;-D

2007-03-15 @ 21:58:26
Postat av: Janne

Hej,
spännande bokpaket, jag har fått tag i ett par också. Din variationsrika sida med personlighet är mysig - och bild. Ikeafynd, ja man kan göra fynd rätt dagar, rea är ett underskattat ord ;-)

Må väl alla
Janne

2007-03-15 @ 23:54:03
URL: http://blogg.passagen.se/survivor_in_life
Postat av: Bim

---> Anonym: Den var nästan lika god som Solero Exotic! Tycker absolut att du ska prova! ;-)

2007-03-16 @ 16:14:39
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: ???

2007-03-16 @ 16:15:38
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Janne: Vilka böcker fyndade du på rean då?

2007-03-16 @ 16:16:09
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Flera av böckerna du köpt köpte jag också, har dock bara hunnit läsa ut "Min mamma sa att jag var sjuk", sen köpte jag även Belle De Jour (hette den tror jag) samt Tina Nordlunds bok (som jag ju oxå läst ut slår det mig)

2007-03-16 @ 20:05:29
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> En Södertäljebos Liv II: Okej. Vad tyckte du om "Min Mamma..." och Tina Nordlund då?

2007-03-16 @ 20:09:49
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: finkan

Fint o smidigt databord Jimmy fick.
"Mamma sa att jag var sjuk" var väldigt bra, läste den för ett tag sedan

2007-03-17 @ 15:33:08
URL: http://finkans.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Finkan: Ja, datorbordet är jättefint och perfekt i hans lilla rum. Okej, då kanske jag ska läsa den efter den som jag håller på med nu.

2007-03-17 @ 15:45:06
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Jonna

Åh vilket fint datorbord han har! Vart är det köpt någonstans? :)

2007-03-18 @ 20:52:44
Postat av: Bim

---> Jonna: Det är köpt på IKEA i Kungens Kurva.

2007-03-18 @ 20:56:54
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0