Dagens Dagbok - Torsdagen den 31 maj 2007.

Åkte inte hem direkt efter jobbet i dag. Utan jag åkte direkt till min Frissa Lotta på Susannas Hårservice i Ormkärr. Där gjorde jag det som jag alltid gör var sjätte vecka: helblekte håret, klippte det jättekort, färgade ögonfransar och ögonbryn, noppade ögonbrynen. Det tog nästan tre timmar, och det kostade åttahundra kronor. Roligt som alltid var det också att träffa min vän och före detta granne Lotta.

 

Kom hem vid kvart över fem. Både Jimmy och Jenny var hemma när jag kom hem. Jenny hade nyss kommit från skolan. Och Jimmy hade åkt direkt från jobbet och hit, för han skulle hämta en router att ha där borta där han tillfälligt bor. (Läs tisdagens dagbok).

 

Vi tre åt middag tillsammans, och så satt vi och pratade en stund. Sen när vi var klara så åkte jag med Jimmy till hans tillfälliga hem, för jag ville se hur de bor. Var där en liten stund och kollade runt lite, och sen så skjutsade Jimmy hem mig igen, och sen så åkte han direkt dit igen.

 

Jenny satt vid datorn och pluggade en stund. Jag höll på här hemma och fixade lite, och sen så hamnade jag i kökssoffan med datorn. Vid åttatiden sen så stack Jenny iväg. Hon skulle hem till sin kompis Robin vid Medborgarplatsen och sova där i natt.

 

Borzko har fortfarande inte kommit hem från jobbet nu när klockan är nio. Han har haft fel på sin lastbil i dag, och varit på verkstan med den en stor del av dagen. Och sen efter det så måste han ju leverera alla varor. Han trodde att han skulle komma hem vid tiotiden...

 

Och jag ska varva datorn med boken resten av kvällen.


Kommentarer
Postat av: Ahnna

Hur är det att inte ha Jimmy hemma?? Vill inte tänka på när min 16åring flyttar hemifrån, jag har ju haft honom i mer än halva mitt liv. Men tro väl att de fixar det och man vill ju inte att de ska bo hemma tills 50 heller./Ahnna

2007-05-31 @ 21:30:16
Postat av: Millan

Är Jenny och Robin inte tillsammans längre? Jag la märke till att du brukar skriva typ "hem till sin pojkvän Robin", och nu skrev du kompis!

2007-05-31 @ 21:32:38
Postat av: Snurran

Har Lotta höjt priset? Inte brukar det kosta 800 eller? *kram*

2007-05-31 @ 22:17:09
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Anonym

kompis är väl inte robin till jenny :S?

2007-05-31 @ 22:34:45
Postat av: Ruweida

Hej! tycker att din blogg är helt fantastisk. En fråga: Heter du Bim på riktigt, eller är det ett smekis?

2007-06-01 @ 12:21:29
Postat av: Bim

---> Ahnna: Ja, Jimmy har bara bott bort i tre dagar, och jag saknar honom redan! ;-D Men det är ju bara två veckor som han ska bo borta i. Lite skillnad sen när han flyttar för gott... :-( Då kommer jag att gråta ihjäl mig... ;-(

2007-06-01 @ 15:32:17
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Millan: Jodå! De är fortfarande ihop! Jag var så trött i går, jag får skylla på det, när jag skrev fel... ;-D

2007-06-01 @ 15:33:17
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: Jo, det har du rätt i! Jag brukar betala 700:-!

2007-06-01 @ 15:33:50
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Nej, han är ju faktiskt pojkvän! ;-D Jag skrev fel i går kväll! ;-)

2007-06-01 @ 15:34:30
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Ruweida: Hej. Tack för berömmet! Det gör mig glad! :-D Nej, jag heter inte Bim, jag heter Britt-Marie! :-)

2007-06-01 @ 15:35:23
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0