Dagens Jobb - Måndagen den 28 maj 2007.

Jaha, och så var det då måndag igen... *Suckar* Helgerna går så otroligt fort! Men, men, arbetsveckorna går faktiskt också rätt så fort de också!

Gick upp halvfem som vanligt på arbetsdagar. Duschade och gjorde mig i ordning. Ut till bilen vid fem över halv sex. Parkerade vid jobbet vid kvart i sex. Larmade av, gick in, och bytte om till arbetskläder. Och så började jag att jobba klockan sex.

Den här veckan så är jag först halva dagen i skalen och fixar grönsakerna. Och sen så är jag andra halvan av dagen i diskrummet och diskar.

Fulltalig personalstyrka var vi i dag. Vi serverade fiskgratäng (sejfilé med spenat- och broccolisås) och kokt potatis. Allt flöt på bara bra, och inget speciellt hände.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är du mattant på en skola? eller vart serverar du mat :) ?

2007-05-28 @ 15:53:15
Postat av: Bim

---> Anonym: Ja, jag jobbar som mattant på Hagsätraskolan, i Hagsätra som är en förort i Stockholm.

2007-05-28 @ 15:54:51
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

aha okej :D

2007-05-28 @ 17:25:13
Postat av: Bim

---> Anonym: ;-D

2007-05-28 @ 17:57:12
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Olivia

Jag har en liten konstig fråga.. :D
Vart kommer din man ifrån? ursprungligen? och varför följer ni inte med och hälsar på hans mamma varje söndag? :D (inte varje gång men nån gång?)
bra blogg!

2007-05-28 @ 21:05:18
Postat av: Bim

---> Olivia: Borzko kommer från Kroatien. Han kom till Sverige när han var sju år. Det händer väl att vi nån gång ibland följer med till hans Mamma. Vi var oftare där förr, när barnen var mindre. Nu blir det oftast så att Borzko åker dit själv. Varför det är så, det finns det väl många orsaker och aspekter på. Och allt kanske jag inte vill skriva om här. ;-D Tack för berömmet om bloggen! :-)

2007-05-28 @ 21:09:25
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0