Dagens Dagbok - Fredagen den 30 november 2007 - Eftermiddagen.

I dag så åkte jag inte hem direkt efter jobbet, som jag nästan alltid annars gör. Jag åkte istället direkt till Aspudden. Jag hade tid hos Mia på Flash Fighters Tattoo klockan halvtre.


Och sen så var jag där i tre och en halv timme, mellan halvtre och sex. Först så ritade hon min fotlänk, och vi bestämde hur den skulle se ut. Och när vi båda två var nöjda så satte hon igång med den.


Det var ju min tionde tatuering, men helt klart den mest smärtsamma... Jag visste att det skulle göra ont att tatuera sig på uppe på foten, det hade jag hört av andra, och jag kan verkligen bekräfta att de hade rätt...


Men den var helt klart värd smärtan, för jag tycker att den blev jättefin, och jag är helnöjd med den.


Sen så färgade hon i min Stockholm/Sverige-tatuering på armen. Den hade läkt lite dåligt på vissa ställen, så hon la i lite mer gul och svart färg.


Och slutligen så bokade jag en ny tid. Eller rättare sagt två. Jag ska dit den sjätte februari i tre och en halv timme, och sen lika lång tid den femte mars. Och möjligtvis kanske också sen en tredje gång. Jag ska göra två ganska så stor porträtt på Jimmy och Jenny när de var små. Här är ett inlägg som jag skrev om det förut.


Bilder från i dag kommer lite senare.

Kommentarer
Postat av: sanna

har du bestämt vart du ska ha porträtten på Jimmy och Jenny:)?

2007-11-30 @ 20:15:05
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: e

Men skynda med bilderna ;) Nyfiken på hur den ser ut.

2007-11-30 @ 20:18:56
URL: http://fikalite.blogspot.com/
Postat av: Bim

---> Sanna: Ja, jag har velat hit och dit. Men eftersom jag har tio tatueringar redan, så är ju många platser redan upptagna. Och eftersom den kommer att bli rätt så stor, så kan jag ju inte sätta den var som helst. Så nu har jag bestämt mig för det högra låret.

2007-11-30 @ 20:31:48
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> E: Hahaha! Jag kollar på Idol nu! ;-D Så det tar nog en stund! ;-)

2007-11-30 @ 20:32:31
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Mimmi

men hur ser dina tatueringar ut om så där 10 år....visst de kan vara snygga när de är nya o man är ung o fräsch men en urblek tatuering på en lite rynkigt sladdrig kropp hur snyggt är det man lever ju mer än i nuet.
Sedan är jag en snål en så jag fattar inte hur man kan slänga ut så mkt pengar på tatueringar.

Men detta är mina tankar och naturligtvis så respekter jag dig och dina val!

2007-11-30 @ 21:49:46
Postat av: Bim

---> Mimmi: Min första tatuering gjorde jag för tjugotvå år sen, och jag tycker fortfarande att den ser okej ut.

Och varför skulle en rynkig sladdrig kropp inte få ha några tatueringar? De kanske pryder den kroppen ännu bättre än den släta unga kroppen!

Mycket pengar? Det tycker jag faktiskt inte. Man betalar ju för något som man har kvar hela livet.

Jag röker inte, jag snusar inte, jag dricker ingen alkohol. Jag äger inga äkta dyra smycken, jag har bara enkla silversmycken. Jag köper oftast inte märkeskläder, utan på typ Gina Tricot och H&M.

Det är ju bara en fråga om vad man "slänger ut" sina pengar på. Du har säkert andra saker som du "slänger ut" dina pengar på.

Men, visst! Alla får tycka vad man vill! Det respekterar jag!

2007-11-30 @ 22:28:50
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Mia

Hej,

en fråga till dig. Har tänkt att göra en till tatuering på vristen/foten, där du har ungefär. Hur ont gör det jämfört med dina andra tatueringar?
Mvh Mia

2007-12-03 @ 11:53:45
Postat av: Bim

---> Mia: Jämfört med de andra tatueringarna så gjorde den här ganska så mycket ondare... Men det var ju ändå helt uthärdligt! Så jag tycker inte att du ska låta bli för smärtans skull! :-)

2007-12-03 @ 17:50:16
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0