Recension av filmen: "Solstorm".

image1568


I dag så var då alltså Jenny och jag och såg filmen: "Solstorm" på bio. Det är en bok som baseras på Åsa Larssons första roman, med samma namn. Huvudrollerna innehas av Isabella Scorupco och Mikael Persbrandt. Även i många andra roller syns flera av Sveriges bästa skådespelare, till exempel Susanne Reuter, Krister Henriksson, Lena B Eriksson, och Jakob Eklund.

Här är länk till Solstorm på Lovefilm.

Och här är länk till Solstorm på Moviezine.

Både jag och Jenny tyckte att filmen var klart sevärd. Den var bra, men kanske inte jättebra. Ibland så tyckte jag att den kändes lite seg. Och ibland så kändes det liksom som om man hade sett den förr... Men det är nog för att man har läst så mycket om Knutby-morden, dit man helt klart fick associationer. Men ändå så hade den vissa vändningar som jag inte hade väntat mig. Jag har ju inte läst boken, för i så fall så hade man väl förmodligen vetat allt i förväg. För som jag har förstått så följer den nog boken precis. Men jag tyckte att filmen blev bättre på slutet, och skådepelarna var ju mycket bra. Så jag kan i alla fall helt klart rekommendera filmen, och av mig får den 3,5 av 5.

Kommentarer
Postat av: sanna

den verkar helt ok :)

2007-11-02 @ 19:38:58
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Bim

---> Sanna: Absolut! :-)

2007-11-02 @ 19:45:30
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

Den vill jag oxå se det får bli nångång Kul när du mobilbloggar kram Ting...

2007-11-02 @ 20:41:24
Postat av: Bim

---> Ting: Ja, se den! Klart sevärd! Kul att du gillar mina mobilbloggningar! :-) *Kram*

2007-11-02 @ 20:46:45
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0