Dagens Dagbok - Lördagen den 22 september 2007 - Kvällen.

Jag satt sen med datorn en stund och läste bloggar, bloggade själv, och läste lite nyheter. Borzko fortsatte att läsa i sin bok. Och Jimmy satt på sitt rum vid datorn.


Vid åttatiden sen så stack Jimmy iväg med bilen hem till en kompis. Borzko och jag satte oss och tittade på teve. Först så blev det "Svensson, Svensson" och "Babben & Co" på SVT 1. Efter det så blev det den andra halvan av "Sing A Long" och "Extra, Extra" på TV 3.


Sen vid halvelvatiden så satte vi igång en dvd-film. Det blev den senaste Beck-filmen: "Det tysta skriket". Den var som alla andra Beck-filmer ungefär, alltså bra. Den var slut vid tolvtiden. Och nu blir det lite bloggande innan det är läggdags.


Ja, just det! Jenny har jag ju inte rapporterat om i dag! ;-) Hon sov ju hos Jocke i går. Sen har hon varit där under dagen. Och så var de iväg till Jockes Mamma på middag. Efter det så åkte Jenny med Jocke och Tindra hem igen till Södertälje. Och så sover hon där i natt igen.  


Kommentarer
Postat av: robin

känner du dej osm en mormor till tindra?

2007-09-23 @ 10:54:49
Postat av: Mårthen

Är det inte underligt att man fortsätter att titta på Beckfilmerna och får ut något av det? Egentligen är det ju samma sak som händer i varje film.

2007-09-23 @ 11:03:16
URL: http://speglingen.blogspot.com
Postat av: Tobias

Såg också nya beck filmen igår :)

2007-09-23 @ 11:08:42
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Robin: Nej, det gör jag inte. Jag har ju bara träffat henne två gånger. Men om Jenny och Jocke håller ihop länge, och jag träffar henne mycket, då kanske jag känner mig som en "plast-mormor"! ;-D

2007-09-23 @ 11:10:45
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Mårthen: Ja, visst är det ungefär samma hela tiden. Men jag tycker att huvudpersonerna/karaktärerna är så sköna, så det är ju därför man tittar.

2007-09-23 @ 11:11:32
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Tobia: Och vad tyckte du då? :-)

2007-09-23 @ 11:12:00
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Josefin

Den filmen såg jag i fredags. Tyckte att den var riktigt bra. Inte så hemsk som Beckfilmerna kan vara, så jag sov utan att vara mörkrädd :)

2007-09-23 @ 12:00:30
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, den var bra. Huvudpersonerna/karaktärerna är ju alltid bra. Men ibland är ju inte själva historien så bra. Men i den här var det en bra story tycker jag. Däremot så har jag nog aldrig tyckt att de har varit speciellt hemska! ;-)

2007-09-23 @ 12:05:29
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Josefin

Jag håller med dig att huvudpersonerna alltid är bra, och oftast är storyn bra. Vissa är bara lite för hemska för mig, är ganska lättskrämd och tar illa vid mig om det är otäckt.. Som den förra, där tjejen blev våldtagen och mördad (minns inte vilket namn den hade). Brukar blunda om det är läskigt.. :)

2007-09-23 @ 12:49:26
Postat av: Bim

---> Josefin: Jag är kanske lite makaber... Jag älskar blod, mord, och våld i filmer och böcker. Man vet ju innerst inne att det bara är påhittat. ;-D

2007-09-23 @ 12:53:52
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Josefin

Haha nej då, alla är vi oilka :)
Jag vet också att det är påhittat, men ändå så börjar jag intala mig själv att det händer i verkligehten också.. Ibland får dårar idéer från filmer och gör likadant. Sen kommer tankarna, tänk om det händer mig eller min familj? Sen är det inte så lätt att sova, sover alltid med lampan ute i hallen tänd.. Tycker att det är bäst i början av sommaren då det är ljust dygnet runt.

2007-09-23 @ 14:05:52
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, fast jag blir också rädd av filmer och böcker! Men jag tycker om den rädslan! För det är ju en kontrollerad rädsla! Och man vet ju innerst inne att ingenting är på riktigt!
Däremot så är jag alltid orolig och rädd för verkligheten... Och den rädslan tycker jag INTE om... Typ som när mina barn är ute om nätterna...

2007-09-23 @ 14:11:16
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0