Bok-enkät!

Den här bokenkäten hittade jag i författaren Mats Strandbergs blogg. Alla som känner för det får gärna hänga på. Skriv i så fall i mina kommentarer om ni har gjort den. Och skriv gärna i Mats Strandbergs blogginlägg om bokenkäten också.


1. Vilken bok läste du senast?

- "Flyga drake" av Khaled Hosseini.

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
- Har precis börjat på "Fördömd" av Johanne Hildebrandt.

3. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
- Oj, det har jag aldrig tänkt på. Jag tror nog att det är ungefär lika.

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker "nu har jag kommit en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra! hälften!" osv?
- Ja, jag tänker nog så ibland. Men oftast att: "Usch, vad tråkigt, nu är det bara så här lite av boken kvar".

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?
- Olika. Ofta från tips från vänner, och från bloggar. Men även från recensioner, och från topplistor. Ibland bara från omslag, och baksidesinformation.

6. När blir en bok för lång?
- Aldrig, om boken är bra! Älskar till exempel Stephen Kings tjocka böcker.

7. Läser du lika gärna på engelska (om det är originalspråket) som på svenska?
- Nej, aldrig. Jag har försökt, men jag är alldeles för dålig på engelska för att det ska ge mig något.  

8. Vilken bok kände du senast att du var tvungen att försöka övertala ALLA dina vänner att läsa?
- "Flyga drake" av Khaled Hosseini, "Nu ska jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson, "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg.

9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig? Isåfall, när ger du upp?
- Ja, det händer, men inte speciellt ofta. Jag brukar nog läsa ungefär en tredjedel i så fall, innan jag ger upp.

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla, och vilken finns inte alls?
- Skräck, deckare, och chick-lit, har jag nog mest av. Det jag inte har någonting alls av, det är typ kärleksromaner.

Kommentarer
Postat av: Shawty

Roligt test =) Mina svar finns att läsas!

2008-04-29 @ 22:57:26
URL: http://mellonmellon.blogg.se
Postat av: Shawty

Oj, nu skrev jag fel bloggadress ^^

2008-04-29 @ 22:58:21
URL: http://melloncollie.blogg.se
Postat av: Bim

---> Shawty: Okej! Då ska jag kolla in din enkät också! :-D

2008-04-30 @ 15:52:28
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Shawty: Hahaha! Okej! ;-)

2008-04-30 @ 15:53:49
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0