Dagens Dagbok - Fredagen den 25 april 2008 - Eftermiddagen.

Jag åkte hem direkt efter jobbet i dag. Borzko var hemma när jag kom hem. Han hade haft sin lediga dag i dag, som han alltid har på fredagar nuförtiden. Och även denna fredag så hade han tagit hand om veckostädningen.


Jag var bara hemma en kort stund, och sen så gick jag till Centrum och tog ersättningsbussen in mot stan. Åkte bussen till Gullmarsplan, mötte Jenny där, och sen så tog vi tunnelbanan in till T-Centralen.


Jenny och jag hade stämt träff för lite shopping. Jag skulle leta efter sneakers, och Jenny hade tänkt shoppa en hel del.


Men först så gick vi till Kungsträdgården, för jag ville titta på när dom vackra rosa japanska körsbärsträden blommade. Vi gick runt lite där och tittade, och fotograferade lite också.


Sen så gick vi för att leta efter gympaskor till mig. Jag har ju så svårt med skor nu. Jag har ju så himla ont i mina stortåleder där jag har artros. Vi var runt i alla möjliga skoaffärer, och till slut så hittade jag ett par Nike på Stadium för 800:-


Efter det så skulle Jenny shoppa en hel del. Men det var helt sjukt mycket folk i klädaffärerna. Otroliga köer både till provrummen och till kassorna. Och mängder av människor som rev och slet i alla kläder. Så hon beslöt sig för att strunta i shoppingen till en annan dag.


Jimmy kom in till stan med tunnelbanan vid femtiden. Vi mötte upp med honom vid T-Centralen, och sen så åkte vi alla tre med tunnelbanan till Medborgarplatsen. Och strax efteråt så kom Jocke dit.


Vi hade tänkt att gå och sätta oss och äta på någon uteservering. Men det var lika fullt där som i affärerna, och lika långa köer. Så vi gick till Pizza Hut istället och satte oss inomhus. Vi åt och drack och fikade. Jag tog in en varmrätt som var tre stycken olika förrätter.


Vid halvåttatiden sen så skiljdes vi åt. Jenny och Jocke åkte hem till Jocke i Södertälje. Och jag och Jimmy åkte hem till Farsta igen.


Jag har nog nästan aldrig sett så mycket folk i stan, i affärer, och på uteserveringar, som i dag. Men det klart, kombinationen av: arton grader varmt och strålande sol + fredag + lönedag var det nog som gjorde det.


Några fotografier från dagen kommer i ett separat inlägg.


Kommentarer
Postat av: freja

Hej!
jag såg dej inne i stan idag. Precis utanför Cubus och NK i sergelgången. Tänkte säga hej, men feg som jag är så vågade jag inte.. tänkte ialla fall säga att jag gillar din blogg
ha en bra kväll!

2008-04-25 @ 22:11:51
URL: http://frejaswardh.blogg.se
Postat av: Bim

---> Freja: Hej! Kul att du såg mig! Och Jenny då också antar jag. Jag förstår dig att du inte vågade dig fram. Jag är själv feg och blyg. Kul att du skrev i alla fall. Och kul att du gillar min blogg. Ha en bra kväll du också.

2008-04-25 @ 22:18:38
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Duvan

"Jag har nog nästan aldrig sett så mycket folk i stan, i affärer, och på uteserveringar, som i dag. Men det klart, kombinationen av: arton grader varmt och strålande sol + fredag + lönedag var det nog som gjorde det."

BINGO! Haha. Jag ger mig inte ut frivilligt på lönehelger:P

2008-04-25 @ 22:20:47
URL: http://greendove.blogg.se
Postat av: Snurran

Att det var så mycket folk i stan dårå? Jag tyckte det verkade som om alla lämnade stan ungefär mellan två och fyra idag - det var hur trångt som helst på alla vägar som ledde från stan.. ;-D
*kram*

2008-04-25 @ 22:22:58
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Duvan: Fast på ett sätt så var det fantastiskt mysigt faktiskt! Det kändes nästan som om man var utomlands! Mysigt med alla människor i sommarkläder överallt som åt glass. Och härligt att se alla uteserveringar fulla. Men shoppandet får bli en annan dag.

2008-04-25 @ 22:25:11
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: Jaså? Så det var så fullt på vägarna? Jag trodde att alla var i stan! ;-)

2008-04-25 @ 22:28:41
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0