Dagens Dagbok - Lördagen den 19 april 2008 - Morgonen och Förmiddagen.

I morse så larmade mobilen redan klockan halvsju. Men jag somnade vid halvettiden i går kväll, så jag fick mina sex timmars sömn i alla fall som jag vill ha. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning.


Vid sjutiden så kom Jenny hem från jobbet, efter sitt nattpass mellan elva och sex. Hon gick så klart och la sig direkt för att sova då.


Jimmy gick upp vid kvart i åtta. Han duschade då och gjorde sig i ordning. Och sen så tog vi en fika tillsammans han och jag.


Vid kvart över åtta sen så åkte jag och Jimmy iväg med bilen. Jag hade lovat att skjutsa honom till Långholmen, där han skulle vara klockan kvart i nio.


Han skulle till konferenslokalerna i gamla Långholmens Fängelse. Först frukost, sen konferens med jobbet hela dagen, inklusive lunch. Sen så skulle de ha "Fångarna på Långholmen", lekar typ som "Fångarna på Fortet". Och slutligen en trerätters middag inklusive dricka. Så han får säkert en jättetrevlig dag och kväll.


Jag kom hem vid kvart i nio igen. Då hade Borzko vaknat, gått upp, och genomgått sina morgonbestyr. Sen så skulle han gå iväg till Farstahallen, när dom öppnade klockan halvtio, för att träna.


Själv så gick jag iväg ut på en promenad klockan nio. Jag gick längs tunnelbanan, och in mot stan. Strålande solsken, men ganska så kall blåst var det. Lyssnade på min ljudbok under tiden: "Piccadilly Cirkus ligger inte i Kumla" av Håkan Nesser, och den tog också slut under promenaden. (Recension på boken kommer senare i ett separat inlägg.)


Hade kanske tänkt att gå ända in till stan i dag, för det var så länge sen som jag gjorde det. Men solen försvann efter någon timme, och det var inte lika skönt ute som jag hade trott att det skulle vara. Jag fick också väldigt ont i mina stortåleder i dag, så jag gick bara till Gullmarsplan.


En yoghurt i Globen köpte jag mig, och sen så tog jag ersättningsbussen från Gullmarsplan hem till Farsta igen. Cirka en och en halv timmes promenad blev det i alla fall i dag. (Några fotografier från promenaden kommer senare i ett separat inlägg.)


Kom hem vid elvatiden. Satte mig då och läste i en timme. Läste ut boken: "Skugga" av Karin Alvtegen. (Recension på boken kommer senare i ett separat inlägg.) Sen så åt jag lite lätt lunch vid tolvtiden, och tog en fika.

Kommentarer
Postat av: Angela

Bara till Gullmarsplan - det tycker jag är strongt! *Kram*

2008-04-19 @ 22:00:23
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, för att vara mig, just nu, så var det kanske lite strongt! ;-D För jag har ju inte promenerat så mycket på sistone. Och så har jag väldigt ont i mina stortåleder för tillfället. *kram*

2008-04-19 @ 22:08:12
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Olle

Har själv varit i konferenslokalerna på Långholmen i Stockholm, men det var ett tag sedan.

Kommer ihåg att det var en bra konferens med bra konferenslokaler.



/Olle

Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Olle: Okej! :-D

2011-05-23 @ 16:41:07
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0