Dagens Dagbok - Lördagen den 26 april 2008 - Eftermiddagen.

Vid halvettiden så kom Borzko hem från gymmet. Han åt lite lunch då, och sen så stack han och Jimmy iväg en sväng. Dom åkte till en däckfirma där Jimmy beställde nya sommardäck och aluminiumfälgar. Men det skulle ta ett tag tills han skulle få dom. Så när dom kom hem, så stack dom iväg igen, till OKQ8:s gör-det-själv-hall och satte på Jimmys gamla sommardäck så länge.


Jag satte mig vid datorn, och så gjorde jag månadens tråkigaste uppgift: betalade räkningarna. Jag betalade också handpenningen på vår Turkiet-resa, och det kändes roligare. :-)


Sen så höll jag på och fixade, grejade, och plockade med lite allt möjligt här hemma. Satt lite vid datorn också.


Vid fyratiden sen så åt Borzko, Jimmy, och jag middag tillsammans. Borzko och Jimmy åt varsin pizza och varsitt vitlöksbröd med ost från vår lokala pizzeria på vår gata. Själv så åt jag en färsk färdig soppa som Borzko hade fått med sig från jobbet i torsdags: Creamy Seafood Soup från Souperb!, en krämig skaldjussoppa med kräftstjärtar, potatis och sparris. Plus två Wasa Sport Plus med mjukost och saltgurka.


Efter middagen så gjorde Jimmy sig i ordning, och vid strax före sex så stack han iväg mot ersättningsbussarna mot stan. Han skulle möta upp med en kompis, och sen så skulle han ut och festa i kväll.


Jenny har jobbat mellan sju och fyra idag. Och sen efter det så åkte hon hem till Jocke i Södertälje igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0