Dagens Dagbok - Måndagen den 14 april 2008 - Eftermiddagen.

Åkte hem direkt efter jobbet. Hade tänkt att gå en promenad när jag kom hem. Men det blev det ingen, för det regnade... I stället så gick jag till Centrum och till SolAkuten. Solade en halvtimme som vanligt.


Sen så blev det lite shopping på Torget. Köpte massor med frukt och grönsaker. Och så köpte jag två krukor med minipåskliljor att ha utomhus.


När jag kom hem igen så höll jag på som vanligt här hemma och fixade med lite allt möjligt.


Jimmy kom hem från jobbet vid fyratiden. Han duschade bara och gjorde sig i ordning. Och sen så stack han iväg vid halvfemtiden igen, mot Centrum, och mot bussarna.


Han skulle ut och äta, och sen gå på fotboll, med några av sina jobbarkompisar. Dom var bjudna av någon leverantör, så allting var gratis. Så först så skulle dom på någon restaurang ute vid Råsunda och äta och dricka öl. Och sen så skulle dom se derbyt mellan Hammarby och AIK.


Jimmy är ju egentligen inte intresserad av fotboll, eller sport över huvud taget! Och om han hejar på något lag, så är det Djurgården! Men det spelar ju ingen roll! Det är ju alltid kul att gå ut och äta och dricka helt gratis! Och ett fotbollsderby är ju alltid roligt att titta på! Det tycker till och med jag! ;-D


Borzko kom hem vid kvart över fem. Han duschade och gjorde sig i ordning, och åt sen snabbt middag. Och sen så stack han iväg vid sextiden med bilen. Han skulle förstås också till Råsunda. Han har ju säsongskort, och ser alla Hammarbys hemmamatcher.


Jenny åkte hem till Jocke direkt efter skolan, och sover där i natt också.


Och jag ska ha en lugn och skön hemmakväll alldeles för mig själv! ;-D

Kommentarer
Postat av: Duvan

Va mysigt med hemmakväll för sig själv. Kom på en sak förresten: vilken tid slutar du jobba?

2008-04-14 @ 19:10:47
URL: http://greendove.blogg.se
Postat av: Bim

---> Duvan: Ja, det är skönt nån gång! Inte så ofta som jag är helt ensam hemma!
Jag jobbar mellan sex och två.

2008-04-14 @ 19:17:06
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Det till och med haglade på vägen till KMC när jag åkte dit :-/

2008-04-14 @ 19:21:43
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Usch då! Det gjorde det inte här! Men regnet öste ner när jag hade tänkt mig att promenera... :-(

2008-04-14 @ 19:22:52
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0