Lär känna mig lite bättre! ;-D

Den här listan har jag tagit från min dotter Jennys Blogg.
Jag tyckte att den var lite kul.
Och det var länge sedan jag gjorde någon lista.
Så jag kopierade av hennes, och la in mina svar.
Om det är någon av er som också gör den,
så skriv det i kommentarerna, så jag kan gå in och läsa.

LÄR KÄNNA MIG LITE BÄTTRE! ;-D

ALLMÄNT...
Namn:
Britt-Marie Kullin.
Piercingar: Tre stycken i varje öra. Och så en i näsan, och en i naveln.
Tatueringar: Ja, tio stycken har det blivit hittills. Och det kommer säkerligen att bli fler... ;-)
Längd: 163.
Skostorlek: 40.
Hårfärg: Rödhårig egentligen. Men blekt blondin sedan många år tillbaka.
Är du kär i någon: Ja, i min man.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Nej, jag trivs väldigt bra där jag bor nu.
Tänker du på självmord: Det har jag aldrig någonsin gjort.
Tycker andra att du är attraktiv: Min man förhoppningsvis.
Vilket shampoo använder du: Head & Shoulders.
Vilken parfym använder du: Puma.
Vad är du rädd för: Att någonting ska hända mina nära och kära. :-(
Gillar du att tvätta: Ja, sen jag köpte min nya fina tvättmaskin, och nya fina torktumlare så är det helt okej.
Gillar du Berg-och-Dalbana: Jag älskar att åka Berg-och-Dal-Banor! :-D

SENASTE...
Film du hyrde:
Det var nog flera år sedan som vi hyrde en film.

Film du köpte: "Holiday" på Tradera.
Låten du lyssnade på: Någon rocklåt på Bandit på radion.

Låten du hade på hjärnan: "Ella, ella, ella..." "Under my Umbrella" - Covern med LillaSyster.
Låten du laddade ner: Jimmy brukar ladda ner och sen skicka till mig på msn. Senaste låten var nog alla låtarna från Melodifestivalen.
Personen du ringde: Jenny.
Tv program du tittade på: "Körslaget" i Lördags kväll.
Personen du tänkte på: Jenny. Jag hoppas att hon är frisk nu och kan orka gå till skolan i morgon.


FAVORIT...
Mat:
Fisk i nästan alla dess former. Och vegetarisk mat.
Låt: Oj! Omöjligt att säga... Gillar så mycket! Ny rock, gammal rock, pop, svenskt... Men lyssnar just nu mest på Bandit på radion.
Sak att göra: Umgås med familjen, sitta vid datorn, läsa böcker, se på film, lyssna på musik, promenera.
Sport: Gillar inte sport...
Dryck: Kaffe och Fun Light.
Kläder: Blåa jeans och svarta toppar.
Film: Sagan om Ringen-triologin.
Bil: Jag gillar faktiskt min Volvo! ;-D

ANTAL...
Gånger du varit kär:
 Oj, kanske typ fem?
Gånger ditt hjärta brustit: Ingen...
Hjärtan brustit på grund av dej: Ingen aning faktiskt!
Gånger ditt namn varit med i tidningen: Ett par gånger kanske.
Ärr du har på kroppen: Bara småärr, inget större.

SENASTE...
Bok du läste: Har läst tre böcker av Karin Alvtegen i rad nu. Och har börjat på hennes fjärde i dag: "Skam".
Personen du fick mail av: En kommenterare i min blogg.
Personen du fick brev av: En säljare på Tradera.
Personen du fick sms av: Borzko.
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Lördagen den 22 mars.
Saken du köpte: Matvaror på Konsum i dag.

ÖVRIGT...
Vad har du gjort idag:
Jobbat, promenerat, handlat, läst, fixat hemma, suttit vid datorn.
Var det kul: En del var kul, och en del mindre kul...
Hur tidigt stiger du upp: Halvfem när jag jobbar. Och mellan sju och åtta när jag är ledig.
Gillar du att slåss: Nej, verkligen inte.
Vad ska du göra ikväll: Läsa i min bok, och sitta vid datorn.

Är du seriös: Ja, det tycker jag nog att jag är.
Vad är du allergisk mot: Katter och hasselnötter.
Var har du ont: Jag har Artros i mina leder i tårna, och där har jag väldigt ont till och från... :-(
Använder du hårspray: Nej.
Kan du stå på händer: Nej, det tror jag inte.
Favorit serie: Följer ingen serie för tillfället. Gammal favoritserie är annars "Vänner".

ÖVRIGT MER...
Salt eller socker: Både och.
Gillar du ketchup: Nej.
Är du glad nu: Ja.
Var du glad igår: Ja.
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Ja.
Vad dansar du till: Det mesta.
Stockholm är: En otroligt vacker stad som jag älskar!
Göteborg är: Säkert också en bra stad.
Kan du sjunga: Jag sjunger dåligt, men jag älskar att sjunga ändå.
Mer värt än guld: Mina otroligt fina ungar!
Spaghetti eller makaroner: Makaroner.
Ett land jag helst vill besöka: Thailand en gång till, för det var underbart där.
Ska bli skoj: Att våren kommer nu!!
Ska inte bli skoj: Att mina föräldrar säljer sitt landställe...
Sparar till: Resa.
Väntar på: Sommarlovet!
Pålägg som gäller: Mjukost.
Dagens dryck: Fun Light Tropical.


Kommentarer
Postat av: Duvan

Intressant läsning, nu vet man lite mer om dig:)

2008-04-03 @ 21:08:05
URL: http://greendove.blogg.se
Postat av: Duvan

Nu har jag också gjort den här!:)

2008-04-03 @ 21:30:47
URL: http://greendove.blogg.se
Postat av: Bim

---> Duvan: Det finns många liknande listor i den kategorin! ;-)

2008-04-03 @ 21:31:25
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Duvan: Okej! Jag ska kolla in din då! :-)

2008-04-03 @ 21:32:05
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Duvan

Ja, men den här hade jag inte gjort förrut:D:D!

2008-04-03 @ 21:35:30
URL: http://greendove.blogg.se
Postat av: Petra

Jag tog med mig listan hem till mig efter att ha sett den både hos dig, Jenny och Gela :)

2008-04-03 @ 23:13:28
URL: http://www.morgonsol.com
Postat av: filmanders

Hej! Jag lånar din fina lista du har publicerat:) Men ändrar svaren till mina egna förstås!

MVH Filmanders

2008-04-04 @ 08:42:15
URL: http://filmanders.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Duvan: Okej! :-D

2008-04-04 @ 17:06:46
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Petra: Okej! Kul! Då ska jag kolla in din också! :-D

2008-04-04 @ 17:12:46
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Filmanders: Hej! Kul! Jag kikar in till dig lite senare och kollar din lista då! :-)

2008-04-04 @ 17:16:28
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0