"Angel"

         


"Angel" - 2008

"Efter att ha varit firad rocksångerska på 80-talet har karriären gått utför för Angelica "Angel" Holst. Nu är det hög tid att kliva tillbaks in i rampljuset - men för att nå toppen krävs mediernas uppmärksamhet och frågan är vilket pris Angel är beredd att betala för att komma dit igen..."

(Kopierat från LoveFilm)

Jag har alltid älskat Colin Nutleys filmer. Men den här filmen blev jag besviken på. Den var långtifrån så bra som hans tidigare filmer tycker jag. Den var väl inte direkt dålig, men totalt intetsägande. Rekommenderar den inte, utan se någon av Colins gamla filmer istället.

Betyg: 2,5 av 5.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Inte kan den mäta sig med Black Jack och Änglagård (än har jag inte hittat någon film som kan mäta sig med dessa underbara filmer). Men jag tycker ändå som jag skrev i ett inlägg nedan att den var bra, förutom slutet då. Jag gillar Lassgård och tycker att han och Helena är två otroligt duktiga skådespelare. Men någon jag ogillade i filmen var den där tjejen som spelade assistenten (eller vad hon var), hon som även var med i Läckbergs filmer. Jag klarar inte av människan, jag tycker att hon är så mesig! Annars tycker jag att handlingen var helt ok.



Kram

2008-08-31 @ 19:24:08
Postat av: Therése

Samma här! Tyckte att denna var usel! :( Vilken gillar du bäst av Nutleys filmer? Jag har svårt att välja, men dessa gillar jag extra mycket: "Änglagård"(1:an), "Sånt är livet", "Sista dansen" och "Black Jack". Har sett samtliga miljoner ggr typ.

2008-08-31 @ 19:24:10
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Bim

---> Josefin: Jag tycker väl att filmen var ganska så okej, i alla fall om man ser den gratis hemma...



Skådespelarna var väl bra, men jag tyckte aldrig att filmen grep tag i en.



Elisabeth Carlsson är jag faktiskt inte heller så förtjust i precis. Gillade inte henne i Isprinsessan och Predikanten heller.



Men jag blev faktiskt besviken på filmen. Hade väntat mig mycket mer av den...

2008-08-31 @ 19:38:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Therése: Inte usel kanske, men inte speciellt bra...



Jag gillar alla andra av Colin Nutleys filmer. Min absoluta favorit är nog Black Jack. Sen gillar jag Änglagård och Sista Dansen mycket också. Sånt är livet kommer jag inte ihåg så mycket av faktiskt. Sen finns det faktiskt några jag inte har sett, och det är Gossip och Queen Shebas Pearls. Är dom två bra? Borde jag se dom?

2008-08-31 @ 19:40:55
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0