"Beck 24 - I Guds namn"

         


"Beck 24 - I Guds namn" - 2007

"En paparazzifotograf blir brutalt mördad i Stockholm. Hans lägenhet är genomsökt och dator och fotoutrustning är borta. Beck söker ett motiv. Hade fotografen tagit integritetskränkande bilder? Ville någon hämnas? Man hittar två pennor och ett tomt block som tillhörde fotografen. En av pennorna visar sig innehålla ett USB-minne fullt av foton. Beck går igenom alla bilder och försöker hitta någon ledtråd till mordet. Oberg reagerar plötsligt starkt på en speciell på en bild som hon gömmer undan utan att någon märker det. Vad är det Oberg egentligen vet om personerna på bilden? Och varför säger hon ingenting till Beck?"

(Kopierat från LoveFilm)

Och den här, den tjugofjärde och sista Beck-filmen är också en av dom bättre tycker jag.




Ja, nu har vi sett om alla Beck-filmerna. Alla tjugofyra filmerna som har Peter Haber och Michael Persbrandt i huvudrollerna. Den första serien med åtta filmer från 1997-1998. Den andra serien, också med åtta filmer, från 2001. Och så den tredje, och sista serien, med åtta filmer från 2006-2007.

Jag tycker att precis alla tjugofyra filmerna är bra. Sen finns det ju självklart några av filmerna som utmärker sig och är lite extra bra.

Det var roligt att se om alla filmerna igen. Märkte ju faktiskt också att jag hade missat två av filmerna förut. Och jag kan nog helt klart tänka mig att se om filmerna igen någon gång i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0