Dagens Dagbok - Lördagen den 23 augusti 2008 - Dagens Planer

I dag blir det firande av tre stycken födelsedagsbarn, Borzko, min Mamma, och Jocke. Borzko fyllde 52 år i går, min Mamma fyller 79 år i dag, och Jocke fyller 29 år på måndag.


Nu under förmiddagen blir det bara slappande. Borzko sitter och läser i sin bok här i köket, och jag sitter bredvid med datorn i knäet. Jag ska nog snart byta ut datorn mot boken.


Jimmy ska gå upp vid halvtolvtiden, och när han äter frukost då, så äter väl Borzko och jag lite lätt lunch och tar en fika.


Vid halvettiden sen så ska vi alla tre åka iväg till Södertälje för att fira Jockes födelsedag. Jockes mamma, Jockes styvpappa, Jockes syster, och systerns två barn kommer också dit. Det är första gången som vi alla träffas, och det ska bli trevligt.


Sen så sitter vi väl där och fikar i ett par timmar. Och sen så åker Borzko och jag hem till Farsta. Jimmy ska stanna kvar där, för han ska festa med Jocke och hans kompisar på kvällen. Jenny ska iväg på en annan fest med några tjejkompisar. Om hon hinner så följer hon med en stund till Farsta först också för att gratulera sin Mormor.


Vid femtiden sen så kommer min Mamma och Pappa hit till Farsta. Vi fyra ska äta middag ihop, för att fira både min Mamma och Borzko. Sen så blir det väl förmodligen kortspel under kvällen.


Så jag lär inte hinna med något mer bloggande i dag. Kanske något inlägg sent i kväll, om inte min Mamma och Pappa åker hem så sent. Möjligtvis att det kommer något mobilbloggsinlägg också. Annars så blir det blogginlägg i morgon om lördagen.


Kommentarer
Postat av: Duvan

Ha en trevlig födelsedagsfirande-dag!

2008-08-23 @ 11:31:57
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Duvan: Tack ska du ha! Det blir det säkert! :-D

2008-08-23 @ 11:36:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Du får gratulera din mamma och säga att dina bloggläsare tycker att hon inte ser en dag ut över 70 år!



Ha det så trevligt idag!



Kramar

2008-08-23 @ 12:38:43
Postat av: Snurran

Hoppas dagen och kvällen blir trevlig! kram

2008-08-23 @ 13:49:52
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Josefin: Det ska jag hälsa henne! Hon kommer att bli väldigt glad över att höra det!



Kram!

2008-08-23 @ 22:19:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack! Det blev dom! :-D Kram!

2008-08-23 @ 22:20:04
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0