Dagens Dagbok - Lördagen den 30 augusti 2008 - Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med ett fotografi).

Vid tiotiden så gick både jag och Borzko iväg ut på en promenad. Vi bestämde oss för att gå en långpromenad in till stan. Det var jätteskönt väder, soligt hela tiden, lite blåst, och ganska så varmt.


Den första timmen, fram till Globen, så pratade vi inte, utan jag lyssnade på ett Sommarprogram i mobilen, och Borzko lyssnade på radio i mobilen. Sen resten av promenaden så gick vi och pratade.


Vi kom fram till Hötorget efter ungefär två timmar. Vi hade inga planer på att shoppa, utan hade bara tänkt gå till City, och sen åka tunnelbanan hem igen. Men det var så skönt att promenera, så vi fortsatte lite till.


Vi gick ner mot Kungsträdgården, där vi också köpte oss varsin glass. Sen så gick vi längs kajen bort mot Slussen, och så fortsatte vi bort mot Medborgarplatsen.






Där skiljdes vi åt för en stund. Borzko gick till Södra Station och tog pendeltåget till Årstaberg, för att åka till jobbet och hämta hem lastbilen inför måndagens jobb.


Jag fortsatte bort mot Skanstull, där jag sen tog tunnelbanan hem till Farsta igen. Jag kom hem ungefär vid halvtvåtiden. Och stegräknaren stod på 20.300 steg när jag kom hem.


Jag satt mig med datorn i knäet när jag kom hem, uppe i en av sofforna i vardagsrummet, och läste lite nyheter och vilade benen och fötterna.

Vid halvtretiden sen så kom Borzko hem. Då satte han sig också uppe i vardagsrummet, och läste i sin bok.


Kommentarer
Postat av: Angela

Vilken promenad - den heter duga Jag har knappt femtusen steg i dag och inte lär det bli så mycket mer heller ;-) Kul att Borzko hängde på - det är alltid roligare med lite pratsällskap. Kram

2008-08-30 @ 15:18:39
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det var en mycket trevlig promenad! Det är inte ofta precis som vi går tillsammans! Nu har vi pratat massor! Och nu har jag väldigt ont i mina tår och fötter... Djävla artros... :-(

2008-08-30 @ 15:35:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vad härligt att du fick sällskap på din långpromenad. Alltid roligare att följas åt än att gå ensam. Jag avskyr att gå ensam, jag är så rädd att jag ska bli överfallen eller träffa på något djur om jag går i skogen (det finns gott om älg och vi brukar träffa på dom lite nu och då, jag har även träffat på en när jag var ensam men som tur så vände älgen och sprang iväg när han såg mig).



Läste kommentaren nedan och vad jobbigt du måste ha det med din artros. Blir det värre av att gå? Finns det någon lindring mot värken? Hoppas att det känns bättre nu ikväll.



Kramar

2008-08-30 @ 22:19:43
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, det var trevligt med sällskap. Fast jag har i och för sig ingenting emot att gå ensam heller. Då lyssnar jag på ljudbok, sommarpratare, eller musik. Jag går aldrig i skogen, det skulle jag inte våga själv. Jag går alltid i stadsmiljö.



Ja, min artros har blivit så mycket värre... Får så ont när jag promenerar. Det blir värre, för stunden, när jag går. Men det förvärrar inte sjukdomsbilden. Tvärtom. Man ska röra på sig. Vanliga värktabletter är det enda som jag har att ta.



Kram.

2008-08-30 @ 22:58:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ok, hoppas att det går bra idag på din promenad. Fy vad jobbigt att ha ont så där, hoppas att dom kommer på något botemedel.



Kramar

2008-08-31 @ 10:55:05
Postat av: Bim

---> Josefin: Promenaden gick bra. Jag gick bara i en timme i dag. Men det är jobbigt att ha ont... :-(

2008-08-31 @ 11:29:30
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0