Dagens Dagbok - Onsdagen den 13 augusti 2008 - Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med sex fotografier).

Jag stack iväg hemifrån vid halvtiotiden. Gick till Centrum, och så tog jag ersättningsbussen till Gullmarsplan, och sen tunnelbanan till Skanstull.


Promenerade sen runt omkring vid Skanstull, Medborgarplatsen, och Södra Station. Och sen mötte jag upp med Jenny vid Södra Station klockan kvart över elva, när hon kom med pendeltåget från Södertälje.


Vi promenerade sen in mot stan. Och sen så gick vi till John Chris vid tolvtiden och åt lunch. Jag åt en ljummen pastasallad med fetaost. Supergod. Jenny tog en med kräftstjärtar istället. Kaffe på maten blev det också. Och satt där och pratade en stund gjorde vi också. Ute satt vi förstås.









Sen så gick vi vidare på vår promenad genom stan. Ingen av oss skulle shoppa i dag, så vi var ovanligt nog inte inne i en enda affär. Vi hade funderat lite på bio, men det struntade vi i. Mysigare att bara prata och umgås istället.


Vi hamnade i Kungsträdgården där vi tittade lite på allt i Ung08-festivalen. Här är ett kort på länspolismästare Carin Götblad.






Sen så gick vi och fikade vid halvtvåtiden på ett fik vid Gallerian. Vi satt ute den här gången också. En kaffe plus en chokladtryffel och en vit chokladtryffel blev det för mig. Jenny tog en bit morotskaka.









Och så promenerade vi igen. Nu vände vi tillbaka och gick via T-Centralen, Gamla Stan, och Slussen bort till Medborgarplatsen. Och så gick jag med Jenny bort till Södra Station där hon tåg tåget klockan kvart i tre till Södertälje.


Tack Jenny för en mysig dag! Nu har vi pratat av oss i tre och en halv timme! ;-D


Jag tog tunnelbanan till Gullmarsplan, och sen så fick jag stå jättelänge och vänta på ersättningsbussarna för det var något fel. Men kvart i fyra var jag i alla fall hemma i Farsta igen.


Höll på och fixade och plockade lite när jag kom hem. Sen kom Jimmy hem från jobbet vid halvfemtiden och då åt han och jag middag tillsammans. Efter middagen så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning, och sen så satte han sig vid datorn. Och jag satte mig i köket med datorn en stund. Sen så klippte jag ner mina naglar, för nu kan jag inte ha nagellack och inte heller långa naglar, när jag börjar att jobba igen.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Men jag slår vad om att dina fingrar är alldeles randiga när du tar av ringarna i morgon - iallafall lite färgkontraster när du nu inte får ha lack! :-D

2008-08-13 @ 20:52:19
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Linus

Var min mammas högsta chef Carin Götblad trevlig?

Min mamma är polisinspektör.

Pastasalladen såg god ut.

2008-08-13 @ 21:35:22
Postat av: Bim

---> Snurran: Hahaha! Nej! Faktiskt så är dom inte randiga! Jag använde inte ringarna i Turkiet! För jag var så svullen där när det var så varmt, så jag hade dom bara på kvällarna där! Och i Sverige har det ju inte varit så mycket sol på sista tiden precis... ;-D

2008-08-13 @ 21:37:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Linus: Vi pratade aldrig med henne. Vi bara fotograferade henne.



Pastasalladen var underbart god.

2008-08-13 @ 21:38:52
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0