"Knappt lovlig" av Katarina von Bredow.



---------    

Recension av boken: "Knappt lovlig" av Katarina von Bredow. (Genre: Svensk Skönlitteratur / Ungdomsböcker.)  

---------   


"Hanna är en riktig asfaltsblomma. Men hennes mamma, som är författare, får för sig att hon kommer att kunna skriva så mycket bättre, bara hon kommer ut på landet. För Hanna är det rena katastrofen; hur ska det nu gå med livet? Hanna måste åka skolbuss fram och tillbaka med den hopplösa lantisen Sara och det blir krångligt att stanna i stan om kvällarna.

Och Hannas bästis Linn fullkomligt pyser av förakt inför landsbygden och dess människor.

Men så träffar Hanna Arild.

Det är alldeles omöjligt förstås. Han är mycket äldre än hon och dessutom grisbonde. Linn skulle få spader om hon visste. Men Hanna kan inte låta bli. Det går bara inte. Fast hur får man honom att upptäcka en 15-årig tjej från stan..."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


---------  


Jag har läst några av Katarina von Bredows ungdomsböcker förut. Både Jenny och jag gillar hennes böcker. Har några till i bokhyllan som är olästa, och jag ska också köpa dom som jag inte har av henne. 

Den här var, precis som dom som jag har läst tidigare, bra och klart läsvärd.  
///Bim.  

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: Josefin

Den boken läste jag för några år sedan och tyckte också om den. Det märks väl när man läser att det är en ungdomsbok men den är ändå skriven så att man kan läsa den fast man inte är 15 år. Tycker det är skönt att läsa lättsamma böcker ibland där man inte behöver tänka så mycket utan bara flyta med.

2008-08-01 @ 15:36:18
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, den här boken är ju några år gammal. Men jag gillar faktiskt oftast ungdomsböcker. Och Jenny gör det också fortfarande, trots att hon börjar att också bli "för gammal" för dom.

2008-08-01 @ 16:36:25
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0