Mycket bra krönika av Britta Svensson i Expressen i dag. (Uppdaterad).

I dag i Expressen så har Britta Svensson skrivit en krönika som heter: "Varför hata Blondinbella?" Jag tycker den är mycket bra skriven, så jag rekommenderar alla att läsa den.

Så här är dom sista meningarna i krönikan:

"Du tror att du hatar Blondinbella för att hon står för något som hela din själ vänder sig emot. Men du vet innerst inne att det inte är sant.
Du hatar Blondinbella för att du hatar dig själv.
Har du någonsin funderat på att ta tag i det, i stället för att ge dig på andra?"

Länk till krönikan.

(Uppdaterad).

Här är en länk till ett inlägg i Katerina Janouch blogg.


Kommentarer
Postat av: annebelle

Ja, det var en riktigt bra krönika. Så sann. Det är en del av kulturen att hata tjejer som sticker upp och tar för sig, som tror att de är något. Det är samma hat som drabbar t ex Carola. Jag vägrar vara en del av den kulturen.

2008-08-22 @ 16:22:30
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, visst är det så. En som har det frukstansvärt tufft i bloggvärlden också nu, det är ju Linda Rosing.



Jag förstår inte hur folk kan bli så hatiska. Det är väl bara att ge sjutton i att läsa om Blondinbella, Carola eller vem man nu retar sig på!

2008-08-22 @ 18:18:31
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0