"Räcker det om jag älskar dig?" av Katarina von Bredow.



---------    

Recension av boken: "Räcker det om jag älskar dig?" av Katarina von Bredow. (Genre: Svensk Skönlitteratur / Ungdomsböcker.)  

---------   


"19-åriga Fanny är mitt uppe i sin första "riktiga" relation. Hon bor ännu hemma hos sin mamma, men hennes pojkvän Johan har en egen lägenhet, en etta. Fanny bor mest hos honom, allt är perfekt, men en dag märker hon att det är något som inte stämmer. Hon vill så gärna tro att de skulle "leva lyckliga i alla sina dagar". Men hur ser det ut i verkligheten?
Känslorna vibrerar i denna intensiva roman om kärlekens irrvägar och om att finna sig själv.

Katarina von Bredow är född 1967 och gjorde redan som 23-åring sensationell debut med "Syskonkärlek". Hon har sedan dess skrivit flera ungdomsromaner om kärlek - bland andra "Hur kär får man bli?" och "Expert på att rodna."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


---------  


Och det blev ännu en av Katarina Bredows ungdomsböcker i dag. Kanske inte riktigt lika bra som "Syskonkärlek" men definitivt lika bra, och även lite bättre än "Knappt lovlig".

(Läs mer i föregående recension.) ///Bim
.  

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: sofia

"syskonkärlek" är så bra. Expert på att rodna är även också bra : )

2008-08-03 @ 12:28:13
URL: http://kykkling.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Sofia: "Syskonkärlek" är nog bäst hittills. Sen "Räcker det om jag älskar dig?". Och sen "Knappt lovlig". Av dom jag har läst nu.



"Expert på att rodna" och "Hur kär får man bli?" var så pass länge sen som jag läste, så jag minns dom inte så mycket, bara att jag tyckte att båda böckerna var mycket bra.



"Som jag vill vara" har jag skickat efter från AdLibris nu, och jag ser fram emot att läsa den.



Sen finns det två böcker till av henne, men dom är så gamla, och verkar inte finnas att få tag på.

2008-08-03 @ 12:36:42
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0