"Red Dragon" (Röd Drake)

         


"Red Dragon" (Röd Drake) - 2002

"Anthony Hopkins återvänder i sin bästa och mest obehagliga rollprestation hittills som den ondskefulle Dr Hannibal Lecter. FBI-agenten Will Graham (Edward Norton, "Fight Club") kallas in från sin förtidspensionering för att hitta den seriemördare som kallas "Tandfen". För att kunna stoppa de brutala morden måste Graham öppna sig för Lecter. Förbered dig på att bli skrämd när Graham möter den illvillige Lecter i denna mörka och spännande thriller. Filmen har en fantastisk rolluppsättning med bl a Oscar-belönade Emily Watson, Harvey Keitel, Mary Louise Parker och Philip Seymour Hoffman. FÖR ATT FÖRSTÅ ONDSKANS URSPRUNG MÅSTE DU GÅ TILLBAKA TILL BEGYNNELSEN!"

(Kopierat från LoveFilm)

Såg "Red Dragon" på TV3 i kväll. Jag trodde inte att jag hade sett den förut, utan bara läst boken. Men jag upptäckte efter bara en liten stund att jag hade sett den. Men det gjorde inget, jag såg gärna om den.

Den var bra. Och Anthony Hopkins är ju väldigt bra i sin roll. Även Edward Norton var bra tycker jag.

Betyg: 3 av 5.

Kommentarer
Postat av: Prometheus.

Vet att du sagt att du gillar Stephen Kings böcker, har du läst thomas harris böcker? Red dragon, silence of the lambs, ect?

Fantastiska filmer, men ännu bättre böcker!

2008-08-31 @ 23:15:22
Postat av: Bim

---> Prometheus: Tack för tipset! Men jag har läst alla dom fyra böckerna om Hannibal Lecter som Thomas Harris har skrivit. Och även hans första bok, Svart söndag.



Tre av böckerna tycker jag är jättebra. Dom tre första. Men hans senaste bok, som handlar om Hannibal som barn och ungdom, tyckte jag inte var så bra.

2008-09-01 @ 15:57:58
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0