"Som jag vill vara" av Katarina von Bredow.



---------    

Recension av boken: "Som jag vill vara" av Katarina von Bredow. (Genre: Svensk Skönlitteratur / Ungdomsböcker.)  

---------   


"Jessica är 15 år när hon mister sin oskuld och blir gravid. Omvärlden försöker övertala henne att göra abort, men efter mycket övervägande bestämmer hon sig för att behålla barnet. Pojkvännen drar sig undan i panik och hennes föräldrar förstår inte alls hennes beslut. Men hon finner stöd hos bästa väninnans mamma, som också hon väntar barn. Det blir ett möte mellan två kvinnor över generationsgränserna.


Katarina von Bredow lyckas få känslorna att spraka och vibrera från den första sidan till den sista. En bok att sträckläsa!"


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


Katarina von Bredows senaste ungdomsbok var precis lika bra som alla hennes tidigare. Jag tycker att dom definitivt är lika bra för vuxna. Jag kan verkligen rekommendera alla hennes böcker. ///Bim.  

---------   

Betyg:  3 av 5.  

--------- 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0