"Varg Veum - 1 - Bittra Blomster" (Bitre Blomster)

         


"Varg Veum - 1 - Bittra Blomster (Bitre Blomster) - 2007

"En man försvinner spårlöst. Hans älskarinna, en gift, framgångsrik politiker, kontaktar privatspanare Varg Veum för att få diskret hjälp. Varg dras in i en internationell mordhärva med aktörer som inte skyr några medel..."

(Kopierat från LoveFilm)

Jag fick tips om filmerna om Varg Veum av en av mina trognaste läsare, Josefin. Varg Veum är en norsk privatspanare, och det finns sex stycken filmer om honom.

I går så såg vi den första av filmerna, "Bittra Blomster", och jag tyckte att den var bra. Om man ska jämföra med svenska filmer så var den sämre än filmerna om Beck och Wallander. Men den var bättre än filmerna om Van Veeteren och Irene Huss.

Jag ska helt klart se dom andra filmerna i serien, för så pass bra tyckte jag att den var. Gillar man svenska polisfilmer så tycker jag att man ska se dom här filmerna.

Betyg: 3 av 5.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Här tycker vi samma :)



Det ska mycket till innan någon polisserie blir bättre än Wallander och Beck. Men nog kommer Varg Veum på en tredje plats. Jag tycker att filmerna tog sig, ju fler jag såg desto bättre tyckte jag om dom.



Det är bra att de spelar in 13 nya avsnitt av Wallander. Jag tycker att Wallander är bättre än Beck, fast nu när både Johanna Sällström och Ola Rapace är borta ur filmerna så vet jag inte om det blir så bra. Jag tyckte att dom gjorde en stor del av filmerna.



2008-08-31 @ 19:37:02
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, den första Varg Veum var bra, men den andra var ännu bättre! Så jag ser fram emot dom fyra nästkommande! :-)



Jag tycker att Beck är bättre än Wallander. Och av Wallander-filmerna så tycker jag om dom med Krister Henriksson. Inte Rolf Lassgård.



Håller med dig om att man undrar ju hur det blir utan Johanna Sällström och Ola Rapace.

2008-08-31 @ 19:43:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag tycker likadant med Wallander, det ska vara Krister Henriksson. Jag tycker att Lassgård är en jättebra skådis, men han får hålla sig borta från Wallanderfilmerna.

2008-08-31 @ 20:02:50
Postat av: Bim

---> Josefin: Det håller jag absolut med dig om! :-)

2008-08-31 @ 20:08:50
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0