"Vila på gröna ängar" (Ligge i grönne enger) av Anne B. Ragde.



---------    

Recension av boken: "Vila på gröna ängar" (Ligge i grönne enger) av Anne B. Ragde. (Genre: Skönlitteratur.)  

---------   


"Tredje delen i en charmfull och älskad norsk trilogi.

Sedan Torunns pappa dog kämpar hon, storstadsflickan från Oslo, med att ta hand om hans gård och hans grisar. De andra i familjen Neshov verkar fullt upptagna med nya livsprojekt och har ingen tid för gården.

Äldste farbrodern Margido är begravningsentreprenör och håller just på att utvidga sin verksamhet och den yngre farbrodern Erlend och hans partner väntar barn tillsammans med två kvinnor.

Så kommer sommaren och familjen samlas på Neshov. Torunn har ett beslut att fatta som kommer att påverka allas framtidsplaner.

Humor, värme, oväntad händelseutveckling och kärleksfullt skildrade karaktärer är några av ingredienserna i Anne B. Ragdes böcker om bröderna Neshov och Torunn.

"Anne B. Ragde är en mästare på att beskriva livskriser på ett sätt så att vi står ut att läsa om dem. Sorg, gråhet och kriser blandas med humor, vanvett, värme och kärlek." VG.

"Värdig och modig slutpunkt för succétrilogin." Dagbladet.

Anne B. Ragde är född och bosatt i Trondheim. Berlinerpopplarna och Eremitkräftorna, de två första romanerna om Torunn och syskonen Neshov, är båda utgivna på svenska."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


Den här boken "Vila på gröna ängar" är en direkt fortsättning, och den tredje och avslutande delen i en trilogi. Den första boken "Berlinerpopplarna" har jag recenserat HÄR. Och den andra boken "Eremitkräftorna" har jag recenserat HÄR. 

Självklart så hade jag stora förväntningar på den här tredje och avslutande boken, eftersom jag älskade dom två första. Och den här boken levde definitivt upp till mina förväntningar. 

Den var gripande, oförutsägbar, sorglig, rolig, vemodig och helt underbar. Jag kan verkligen rekommendera alla att läsa alla tre böckerna. 

Det tråkiga är bara att det inte blir några fler böcker om familjen Neshov, eftersom det är en avslutad triologi. Man skulle ju vilja veta mer om dom, och följa deras liv mer framöver. Men vem vet, efter denna succé så kanske författarinnan skriver fler! ///Bim
.  

---------   

Betyg:  4,5 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: Snurran

Vad härligt för mig - då har jag verkligen något att se fram emot! :-)

2008-08-31 @ 19:45:34
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, du bara MÅSTE läsa alla tre delarna! Jag grät floder till den tredje...

2008-08-31 @ 19:48:33
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0