Dagens Dagbok - Fredagen den 5 december 2008 - Kvällen.

Jag åkte i väg i går eftermiddag vid kvart i sex, för att möta upp några av mina jobbarkompisar, och gå ut och äta. Vi hade bestämt träff på den kombinerade kvarterskrogen och kinarestaurangen "Skebohof" i Högdalen.


Alla kunde inte och/eller ville inte komma, så vi blev tretton personer. Vi var åtta stycken från vår arbetsgrupp. Sen var det två kollegor från en närliggande skola som vi skickar mat till. Två av våra vaktmästare kom också. Och det roligaste av allt var att vår före detta chef, som numera är pensionerad, kom.


Dom flesta av oss, bland annat jag, åt av den kombinerade buffén som består av både kinamat och sushi. Tog fyra gånger av buffén tror jag. Jag drack bara mineralvatten till. Och efteråt så blev det kaffe plus friterad glass med mangosås.


Dom första började väl att åka hem vid niotiden. Sen så åkte folk vartefter. Vi var fem stycken sen som satt kvar ända tills dom stängde klockan elva.


En mycket trevlig kväll var det. Så kul att umgås lite utanför arbetet ibland. Alla var nöjda med maten, drycken, och priserna.


Tog tyvärr nästan inga fotografier i går. Men några få kort kommer strax i ett separat inlägg.




Jag kom hem vid strax efter elva. Hade då tänkt att se "Idol" som jag hade spelat in, umgås med Borzko, blogga om kvällen, lägga in fotografier, med mera. Men jag var så himla trött, så efter en kort pratstund med Borzko, så gick jag och la mig redan vid halvtolvtiden. Sov sen som en sten i hela åtta timmar. Inte likt mig. Jag brukar alltid sova i sex timmar, eller ibland som max i sju timmar. Men jag är så himla trött nu för tillfället...

Kommentarer
Postat av: Snurran

Ja, det var både trevligt, gott och billigt :-)

2008-12-06 @ 13:13:25
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Absolut! Mitt gick bara på 217:- kronor! (Lämnade 240:-).

2008-12-06 @ 13:18:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Låter som att ni hade det väldigt trevligt :)



Tur att det snart blir julledighet så du får vila upp dig lite, och kanske sova ut? Visst ställer du klockan även på helgen? Om du låter bli att ställa klockan på en viss tid, hur länge sover du då?

2008-12-08 @ 15:37:11
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, det var en jättetrevlig kväll!



Ja, det ska bli så skönt med ARTON dagars ledighet! Jag ställer ju i och för sig klockan på helgerna också. Sover jag för länge så får jag ont i huvudet och i ryggen. Mer än åtta timmar vill jag inte sova.

2008-12-08 @ 16:53:53
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0