Dagens Dagbok - Lördagen den 13 december 2008 - Kvällen.

Kvällen blev lugn och mysig. Borzko och jag satt först båda två och läste i våra böcker. Sen vid åttatiden så satte vi igång teven, och så tittade vi på "Faddergalan". Bästa uppträdandet var med Pernilla Andersson & Dregen tyckte jag. Andra sevärda var Per Gessle och Kevin.


Nu tittar Borzko på någon fotbollsmatch, och jag sitter med datorn i knäet. Ska nog snart ställa undan datorn för i kväll, och lägga mig och läsa i en ny bok istället.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ha en fortsatt trevlig kväll.

2008-12-13 @ 23:19:44
URL: http://marrwie.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Marie: Tack det samma! :-)

2008-12-13 @ 23:22:49
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Håller med om att Per Gessle var sevärd. Vi tittade inte på Faddergalan men mamma ringde och sa att Per Gessle var på tv (min gulliga mamma ringer ibland hem från jobbet om Per är på tv, hon vet hur mycket jag gillar honom).



Vi hade en trevlig dag idag, jag fick fina presenter av min sambos familj. Känns bara som att jag kommer att rulla fram innan julen är slut med tanke på att som fyller år och med allt fika. Fast man kan ju ta det problemet i januari ;)



Ikväll har vi sett på "Polarexpressen", jag tycker att det är sån himla mysig julfilm. Innan den filmen såg jag "Black Jack", det var trots allt omkring ett halvår sedan jag såg min favorifilm sist ;)



Hoppas att ni haft en bra lördaskväll.



Kramar

2008-12-14 @ 00:36:41
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, jag gillar Per Gessle. Har alltid gjort det faktiskt. Gulligt av din mamma att ringa!



Hahaha! Vi är nog många med samma problem! Blir väl nyårslöften om ett nyttigare liv som vanligt!



Polarexpressen har jag inte sett. Men jag älskar Black Jack!



Det var en mysig lördagskväll!



Kram!



2008-12-14 @ 09:38:51
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Är det Colin Nutleys film Black jack ni skriver om?

2008-12-14 @ 13:23:24
Postat av: Bim

---> Linus: Ja, det är det! :-)

2008-12-14 @ 13:26:28
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Haha ja det är tur att man inte är ensam om att känna så :)



Det värsta är att hålla alla löften, ju mer jag tänker på att äta nyttigare desto svårare blir det. Tänker jag inte på det så blir jag inte lika sugen, det är när "jag får inte äta det och det.." kommer in i bilden som jag blir riktigt sugen på allt onyttigt, helst chips och godis. Jag är väldigt avundsjuk på folk som kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt. Vi brukar försöka vara ute och gå omkring en timme varje kväll, men det känns som att det borde bli minst två timmar här i december om man inte ska gå upp i vikt :)



Polarexpressen har så fint budskap, jag gillar inte tecknade filmer egentligen men den här är så bra. Vad tycker du om tecknat? Om du gillar tecknat eller kan tänka dig att se det så titta på "Polarexpressen" om du har möjlighet. Det är verkligen en fin julfilm :)



Kramar

2008-12-15 @ 19:42:42
Postat av: Josefin

På tal om Colin Nutley, har du sett att han funderar på att göra en "Änglagård 3"?



Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. När jag ser på Black Jack, och Änglagård filmerna så brukar jag fundera på uppföljare till dem. Men jag kommer alltid fram till att det är omöjligt att det blir lika bra. Det är en del av charmen att det inte är så jättemodernt i filmerna, det är trots allt några år sedan de spelades in.



Det är ändå omöjligt att samma skådespelare är med då både Ernst Günter (i och för sig så dog han på filmen också) och Viveka Seldahl är döda. Det blir inte detsamma utan mysfarbrorn och den trångsynta Viveca :)



Nej, jag tror att jag skulle bli besviken på Änglagård 3 ifall att den skulle göras.



Vad tror du? Skulle du vilja att det gjordes en trea?

2008-12-15 @ 19:59:53
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, jag håller med dig. Jag tänker på mat och vikt typ jämt. Men jag har en rätt så bra balans nu, med nyttigt leverne i veckorna, och onyttigt på helgerna. Funkar rätt så bra för mig. Fast jag borde röra på mig mer...



Okej! Kanske ska kolla in Polarexpressen då! Jag gillar faktiskt tecknade filmer också!



Kram!

2008-12-15 @ 20:47:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Nej, jag tror inte heller att en en Änglagård nummer tre skulle bli speciellt lyckad. Håller absolut med dig i det du skriver.



Kram!

2008-12-15 @ 20:48:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vi får se i framtiden om det blir en till Änglagård eller inte.. Jag kommer självklart att se den ifall det skulle bli en trea, men som sagt tror jag att man kommer att bli besviken.



På tal om godis, jag brukar kunna hålla mig någolunda nyttig på veckorna (köper inte chips eller godis på vardagar), men helst skulle jag vilja sluta äta onyttigt på helgen också. Jag brukar ha uppehåll, att inte äta chips på några månader men det är svårt att ta bort både chips och godis. Haha vilka problem egentligen.. :)

2008-12-16 @ 14:04:14
Postat av: Bim

---> Josefin: Fast jag VILL äta onyttigt på helgen! Det ser jag fram emot hela veckorna! Glass, chips, och godis, det är mina droger! ;-D

2008-12-16 @ 15:39:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Haha :)

2008-12-17 @ 08:37:03
Postat av: Bim

---> Josefin: :-D

2008-12-17 @ 16:44:25
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0