Dagens Dagbok - Onsdagen den 10 december 2008 - Eftermiddagen + Kvällen.

Åkte inte hem från jobbet i dag när klockan var två. Utan stannade kvar och jobbade över istället.


Vi var sex stycken som stannade kvar, av vår arbetsgrupp på tio stycken. Det var fyrorna och femmorna som skulle ha Nobelfest.


Vi höll sen på hela eftermiddagen och förberedde allting till middagen. Själva åt vi middag vid fyratiden.


Sen vid sextiden så kom barnen. Dom blev först serverade snittar med ost, kalkon, och oliver på. Till varmrätt så fick dom utskuren biff, potatisgratäng, bearnaisesås, och blandad sallad. Och till efterrätt så blev det blåbärspaj med vaniljsås.


Vi röjde upp och diskade det mesta. Och vid strax före åtta så var vi klara och kunde åka hem efter sex timmars övertid och en arbetsdag på fjorton timmar.


Jimmy var hemma när jag kom hem. Och bara några minuter efter mig, så kom Borzko hem. Jimmy hade såklart ätit middag tidigare, och det hade ju jag också. Så vi tog bara en fika och en pratstund i köket med Borzko när han åt middag.


Sen så duschade Borzko och gjorde sig i ordning. Efter det så tittade han på lite sport på teve. Jimmy satte sig på sitt rum vid datorn. Jag höll på och plockade och fixade med lite här hemma. Och sen satte jag mig i köket med datorn.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Vad hungrig jag blev när jag läste om maten, det lät verkligen gott :)

2008-12-10 @ 21:53:38
Postat av: Snurran

Skönt att allt gick bra! jag tyckte också det lät väldigt gott det där, fick vi inga fina fotografier...? ;-) kram

2008-12-10 @ 22:17:21
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, det var supergott! Fast jag åt en vego-schnitzel istället för biff.

2008-12-11 @ 15:37:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Hade tänkt att fotografera... Men det blev liksom aldrig av... ;-/

2008-12-11 @ 15:38:16
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0