Dagens Dagbok - Onsdagen den 17 december 2008 - Eftermiddagen.

Åkte hem direkt efter jobbet i dag. Och både Borzko och Jimmy var hemma när jag kom hem.


Borzko hade varit ledig från jobbet i dag, för det var veckans lediga dag för honom. Han jobbar ju tio timmar om dagen fyra dagar i veckan, istället för som vanligt åtta timmar om dagen fem dagar i veckan. Och hans lediga dag infaller på olika dagar. Han hade, som nästan alltid, tagit hand om veckostädningen i dag när han var ledig.


Jimmy var också hemma när jag kom hem. Han hade jobbat halvdag i dag, mellan sju och elva ungefär.


När jag kom hem så stack jag och Jimmy iväg en sväng till Willys och storhandlade lite. Borzko gick iväg till Centrum för några ärenden istället. Cirka elvahundra kronor handlade jag för på Willys i Länna i dag.


När vi kom hem igen så packade vi upp allt och in i frys, kyl, skafferi, och städskåp. Och sen så åt vi middag ihop alla tre. En fika efteråt blev det också, och en pratstund.


Sen så satte sig Jimmy på sitt rum framför datorn. Jag satte mig i köket med datorn. Och Borzko åkte iväg till jobbet för att hämta hem sin lastbil inför morgondagens jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0