Dagens Dagbok - Onsdagen den 24 december 2008 - Eftermiddagen + Kvällen.

Jag, Borzko, och Jimmy åkte iväg i bilen vid kvart över två. Hämtade upp min Mamma Gun och min Pappa Yngve i Örby först, och sen så åkte vi vidare till min syster Anette och hennes sambo Kenneth i Sätra. Min moster Elsie var också där.


Vi började förstås med att titta på Kalle Anka på teve. Och dricka glögg med tillbehör till.


Sen klockan fyra så satte vi oss vid bordet och åt vår julmiddag. Det blev ett traditionellt julbord med allt som ska finnas. Jag bidrog med min vitlökssill.


Vi satt länge och åt, och drack, och sjöng nubbevisor, och lyssnade på julmusik, och pratade, och skrattade, och hade det trevligt.


Sen så blev det kaffe, med tillbehör till. Jag bidrog med mina chokladkarameller.


Min systerson Mathias kom sen dit också. Han hade varit och firat jul med sin Pappa först och hans sida av släkten.


Vi fortsatte att sen att umgås fram till elvatiden, då vi alla åkte hem. Skjutsade hem mina föräldrar först, och sen så åkte vi hem till Farsta.


Tack Anette och Kenneth för en trevlig kväll!


(Några bilder från dagen och kvällen kommer i ett separat inlägg i morgon.)




Saknade Jenny i dag... Första julafton som jag har firat utan henne... Hon skulle ju inte ha varit med, för hon skulle ju ha jobbat i dag. Men nu blev hon ju hemma från jobbet, eftersom hon har varit sjuk. Så hon och Jocke har suttit ensamma hemma i Tumba. Och det kändes konstigt att veta att dom var ensamma där, när vi alla andra satt tillsammans.


Men i morgon så blir det julafton igen! Och i Tumba den här gången! Och då blir det massor med julklappar också! Så det ska verkligen bli mysigt! :-D

(Och glöm inte bort att rösta på det bästa julkortet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0