Dagens Dagbok - Söndagen den 21 december 2008 - Morgonen + Förmiddagen.

I morse så låg jag och drog mig i sängen ända till klockan nio, och det är ovanligt sent för att vara mig. Jag går nästan alltid upp mellan sju och åtta när jag är ledig.


Duschade och gjorde mig i ordning, och sen så blev det frukost och fika vid datorn med nyhetsläsning under tiden.


SOLEN sken faktiskt här på morgonen och förmiddagen! Så jag borde väl verkligen ha gett mig iväg ut på en promenad för att få lite ljusterapi. Men lat som jag är nuförtiden, så kom jag inte iväg...


Jag höll på här hemma som vanligt och fixade, plockade, pulade, donade, grejade, och småstädade med lite allt möjligt och omöjligt istället. Lite stunder med datorn blev det förstås också.


Jimmy sover, och ska gå upp vid tolvtiden.


Borzko jobbar, han åkte ju iväg vid halvettiden i natt för att jobba extra. Han hörde nyss av sig och sa att han kommer hem vid tolvtiden.


Så jag lär fortsätta att hålla på och fixa här hemma resten av förmiddagen, kanske lite varvat med datorstunder. Och sen när Jimmy går upp, och Borzko kommer hem, så blir det väl en gemensam frukost/lunch/fika för oss alla tre.


På eftermiddagen har jag inte riktigt bestämt än vad jag ska göra. Funderar på om jag ska koka chokladkarameller kanske... Möjligtvis också att jag går till Bokia och köper en bok av Åsa Larsson som sitter där och signerar böcker... Kanske att det blir några julklappsinköp i dag också...


Vad har ni för planer för dagen?

Ha en trevlig fjärde advents-söndag! Vad ni än gör!


Kommentarer
Postat av: Therése

"och småstädade med lite allt möjligt och omöjligt istället."



Vad var det för omöjlig småstädning du ägnade dig åt egentligen? Fastbränd gröt i minikastrull? Stopp i ett mindre avlopp? ;)

2008-12-21 @ 10:58:12
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Bim

---> Therése: Hahaha! Du har alltid så roliga och sköna kommentarer! ;-)



Och jag undrar hur många gånger som jag har fått kommentarer på just den meningen! Alla undrar vad jag gör när jag donar, fixar, plockar, och så vidare..!



Men se det! Det är en väl bevarad hemlighet! ;-D Hihihi!

2008-12-21 @ 11:03:00
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Eller tillverkning av alkohol eller narkotika? :-)

2008-12-21 @ 12:02:03
Postat av: Bim

---> Linus: Hahaha! Ja! Eller hur! Fan också! Nu kom du på mig! ;-D

2008-12-21 @ 12:45:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Angela

För min del belv det några timmar på gymmet. Och nu ska jag börja med middagen och sedan blir det lite tvätt ;-)

2008-12-21 @ 13:54:13
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det lät ju som en helt okej söndag! ;-)

2008-12-21 @ 15:37:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vi har mest tagit det lugnt idag, blev en liten sväng på stan för att fixa en julklapp och sedan har vi varit ute och gått. Jag sov riktigt länge, kom inte i säng förrän vid tre inatt. Jag följde med brorsan och hans sambo till mormor igår kväll (syrran och hennes familh var också där). Min moster och kusin skulle åka och hämta mormor så jag hängde med och träffade dem. Mormor var inte så pigg, jag tror att hon hade överansträngt sig med städningen men det gör ont i hjärtat att se min älskade mormor inte må så bra. Jag vill ju att mormor ska vara som hon alltid varit. Det kändes inte bra att säga hej då åt henne och veta att vi inte kommer att fira jul tillsammans i år :(

Helst skulle jag vilja fira jul hos mormor, nu när huset är igenbommat över vintern skulle hennes mysiga lilla stuga/lägenhet gå lika bra. Men det är bara jag och syrran som tycker att det är en bra idé (och mormor förstås). Det är så juligt där, och igår snöade det för fullt och det var så mysigt när jag, min lilla prinsessa och brorsans tjej var ute och gick genom byn. Det var så tyst och stilla och snön mer eller mindre vräkte ner (det är så mycket snö där att träden hänger över vägen, och några träd har brakat ner). Tycker att små byar är så otroligt mysigt omkring jul :)



Några tårar har det också blivit, idag är det ett år sedan. Jag har inte ringt hem till mina föräldrar idag, egentligen borde jag ha svängt förbi där idag på väg till stan men jag klarar inte av att se pappa ledsen eller höra det i telefon. Bara för att jag skrev nu att det var ett år sedan så börjar tårarna trilla igen.



Hoppas att du blivit lite piggare nu när ledigheten har börjat :) Har du några julkänslor?



Kramar

2008-12-21 @ 19:59:30
Postat av: Bim

---> Josefin: Tack för din långa kommentar. Det är alltid lika kul när du skriver och berättar.



Tänk att ni har så mycket snö däruppe! Här har det regnat, regnat, och regnat bara. Utom i dag faktiskt! I dag var det sol! Men tyvärr ingen snö till jul.



Förstår att du är ledsen i dag, om det är ett år sedan... Men det första året är ju alltid värst, sen blir det nog bara bättre och bättre tror jag. Sörj du, och gråt, det är bara bra.



Skickar långa, varma, hårda kramar till dig.



Ja, jag känner mig absolut piggare nu när jag är ledig! Det är ju mest psykiskt! Julkänslor har jag, men jag skulle ju helst vilja ha snö förstås. Men, men, vi är vana här i Stockholm.



Kram!!

2008-12-21 @ 20:10:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Du är alltid lika snäll och gullig :)

Bra att du gillar när jag skriver och berättar, jag kan känna mig lite ego ibland när jag gör så. Men saker känns mycket bättre efter jag fått skriva av mig till dig, och dina svar får mig alltid att bli glad :)



Kanske hinner ni få lite snö, eller är det att hoppas på för mycket? Brukar ni aldrig ha snö på jul? Tror att det är två år under mitt liv som vi inte haft snö, eller att det varit väldigt lite snö. Det är på senare år det varit så.



Skönt att du känner dig piggare! Du får försöka att ta det lugnt och göra saker som du mår bra av. Och unna dig att äta gott, det är ju trots allt bara jul en gång om året ;)



Tack för dina kramar, de värmde :)



Kramar

2008-12-21 @ 20:34:21
Postat av: Bim

---> Josefin: Tack för dina ord! Dom värmde! :-)



Det klart att du inte är ego när du skriver och berättar! Jag tycker att det är jättekul att du gör det! Eftersom du inte har någon blogg! Skriv så mycket du vill!



Nej, jag tror inte att vi får någon snö den här julen... Jo, ibland brukar väl vi ha snö, men det känns som om det oftare är grönt än vitt på jularna här.



Ja, jag tar det lugnt! Och gör exakt vad jag vill! Och äter massor! Jag tar tag i det sen när jobbet börjar igen. Jag unnar mig att gå upp ett par kilo nu över jul och nyår.



Kram igen! :-)

2008-12-21 @ 20:40:37
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0