Dagens Dagbok - Torsdagen den 25 december 2008 - Andra Halvan av Eftermiddagen + Kvällen.

Och sen så blev eftermiddagen och kvällen ungefär som jag beskrev den tidigare.


Jag och Borzko åkte iväg i bilen vid tretiden. Jag släppte av Borzko vid Älvsjö Station för att han skulle åka och möta upp med sin Mamma.


Jag fortsatte till McDonalds i Västberga där jag hämtade Jenny när hon slutade klockan halvfyra. Sen så åkte vi och hämtade upp min Mamma och Pappa i Örby.


Och sen så åkte vi till Tumba. Jocke hade förberett julmiddagen med hjälp av Jimmy och Tindra.


Borzko och hans Mamma kom dit strax efter oss. Och så kom Jockes Mamma och hennes särbo dit också.


Vi drack glögg med tillbehör först. Och efter det så satte vi oss vi julbordet och åt och drack av allt det goda. Några nubbevisor sjöng vi också.


När alla var mätta och belåtna så dukade vi av och dukade fram kaffe med tillbehör. Jag diskade all disk efter maten också.


Sen medans vi fikade så delade Jenny och Tindra ut alla julklapparna. Och alla verkade bli väldigt glada och nöjda över vad dom fick. Jag hade ju som vanligt köpt en hel del julklappar till alla. Jag älskar ju julklappar. Och faktiskt ännu mer att ge än att få.


Själv så fick jag en jättefin elektrisk tandborste med massor med finesser, av Borzko, Jimmy, Jenny, och Jocke. Och så fick Borzko och jag pengar av både hans Mamma, och av min Mamma och Pappa.


Vid åttatiden sen så åkte Jockes Mamma och särbo hem. Borzko körde hem sin Mamma till Hallunda först. Jag diskade en gång till då, efter fikat. Och sen när han kom tillbaka så åkte vi andra hem. Vi körde först hem min Mamma och Pappa till Örby, och sen så åkte jag, Borzko, och Jimmy hem till Farsta.


Nu är klockan snart elva och jag sitter ensam med min dator uppe i vardagsrummet. Borzko har gått och lagt sig, för han ska jobba extra i morgon, och ska gå upp klockan fyra. Jimmy har faktiskt också gått och lagt sig, för han ska också upp klockan fyra, för han ska följa med Borzko i lastbilen i morgon.


Tack Jenny och Jocke för en trevlig kväll!


(Några bilder från eftermiddagen och kvällen kommer senare i kväll eller så i morgon.)


(Glöm inte att rösta på bästa Julkortet.)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Förstår att det inte kändes så bra igår att veta att Jenny och Jocke satt ensamma. Men skönt att Jenny var frisk idag så ni kunde fira jul idag istället :)



Jag håller med dig att det är roligare att ge än att få. Ok, jag tycker att det är roligt att få också, men att köpa saker man är nöjd med och veta att den som öppnar kommer att bli glad och nöjd det känns bra.



Kramar

2008-12-25 @ 23:30:12
Postat av: Snurran

Härligt att kvällen blev av (att alla var friska) och att det blev lyckat! Jag tror jag vet vad du kommer ge Jenny och Jocke i present nästa gång ;-) (en diskmaskin..) ;-D

2008-12-25 @ 23:44:46
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Josefin: Nej, det kändes inte så kul på Julafton att veta att Jenny satt hemma själv med Jocke och var sjuk.



Men i går var det ju desto trevligare! Så mysigt att vara hos dom! :-D



Ja, jag älskar att handla julklappar och ge bort! Skulle kunna ge hur mycket som helst. Nu är det ju extra kul när Jenny har flyttat hemifrån, för då finns det ju hur mycket som helst att köpa!



Men självklart är det ju kul att få klappar också!



Kram!

2008-12-26 @ 10:07:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det blev faktiskt än ännu mysigare kväll på Juldagen, än mot Julafton!



Och dom kommer nog så småningom att investera i en diskmaskin tror jag. Men dom kommer inte få någon av mig! För jag har absolut ingenting emot att diska när jag är där! Tvärtom! Jag tycker bara det är kul då och där! :-D

2008-12-26 @ 10:09:03
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0