Dagens Låt - 081218 - Caroline Af Ugglas med "En Del Av Mitt Hjärta" - 2007.


Dagens Låt - 081218 - Caroline Af Ugglas med "En Del Av Mitt Hjärta" - 2007.






Dagens Låt i dag lägger jag in med tanke på inlägget under: "Kör för alla! med Caroline af Ugglas - Kören för mig?"

"En del av mitt hjärta" är en cover på Janis Joplins "Piece of my heart". Låten kommer från skivan "Joplin på svenska" med Caroline, som kom ut 2007, och innehåller elva svenska covers på Janis Joplins låtar. Alla låtarna på skivan är mycket bra tolkningar av Janis Joplins låtar av Caroline af Ugglas.

Kommentarer
Postat av: Tina

HAHAHA är inte du den kaxiga kärringen som serverar VÅR mat i hagsätraskolan?



Måste länka den här sidan till allihoppa asså.



tack o hej leverpastej(som du lagar gott förresten.

2008-12-18 @ 21:59:03
Postat av: Susanne

Du har en "Utmärkelse" i min Blogg!



Tack för att jag får dela din vardag!



Kramizar Susanne

2008-12-19 @ 09:02:49
URL: http://fnuttisen.bloggagratis.se
Postat av: Josefin

Det går inte att skriva kommentar till inlägget ovan så jag skriver här istället.



Idag är det fredag :)

Förstår att det känns bra med 18 dagars ledighet. Nu får du ta och vila upp dig lite så du känner dig piggare :)

Min sambo är också ledig ett tag nu och det känns bra, fast jag vågar inte tänka så mycket. Ifjol hade vi också sett fram emot jul och ledigeheten men då blev det inte riktigt så..



Hoppas att allt är bra med dig :)

Har du köpt klart alla julklappar? Jag har några stycken kvar, jag brukar vara klar i tid men det har inte riktigt blivit så i år. Men ska nog in till stan i eftermiddag och fixa några klappar till (om det finns kvar..)





Kramar

2008-12-19 @ 10:51:51
Postat av: Linus

Själv är jag klar med alla julklappar :-)

Så det är skönt, slipper man trängas med folk i affärer.

2008-12-19 @ 14:44:26
Postat av: Bim

---> Tina: ---------

2008-12-19 @ 17:57:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Susanne: Tack! Ska kolla in det! KRAM

2008-12-19 @ 17:57:49
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Okej. Ska kolla upp om det är något fel på det inlägget då.



Ja, nu känns det oerhört skönt! Arton dagar ledigt nu! Åh, vad jag ska vila och lata mig!



Förstår att du känner så... Med tanke på vad som hände er förra året...



Allt är bara bra! Jag är inte klar med alla julklappar. Brukar köpa dom flesta på dom sista dagarna före jul.



Kram!

2008-12-19 @ 17:59:51
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Linus: Jag handlar oftast dom tider då det är lite lugnare! :-)

2008-12-19 @ 18:00:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Okej :-)

Är du ute på nätterna då och handlar julklappar? För nu innan julafton är det fullt i affärerna.

Varför fick Tina ett streck av dig?

Det var åter en dum kommentar, i jennys blogg har det varit mycket gnäll av folk just nu.

2008-12-19 @ 18:38:27
Postat av: Bim

---> Linus: Nej, men om man går prick klockan tio, när affärerna precis öppnar, så brukar det vara relativt lugnt.



Jag orkade inte svara på "Tina"s kommentar. Är så trött på alla negativa människor just nu. Speciellt dom i Jennys blogg. Hon har fått mycket skit på senaste tiden... :-(

2008-12-19 @ 18:44:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Okej.

Ja hon har fått mycket skit i sin blogg den senaste tiden.

Men tyvärr har sverige blivit hårdare och kallare sedan alliansen tog över, ett omänskligt samhälle. Hoppas det blir annorlunda i september 2010 efter nästa val.Med förhoppningsvis soc,vp och mp som regering.

2008-12-19 @ 19:03:00
Postat av: Linus

Blev själv grovt mobbad under mina nio år i skolan så sådana där skit är inte roligt att läsa speciellt inte i en blogg.

2008-12-19 @ 19:08:34
Postat av: Bim

---> Linus: Jo, så kanske det är...

2008-12-19 @ 20:17:02
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Linus: Tråkigt att höra att du hade så jobbig skolgång...

2008-12-19 @ 20:17:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Ja, det värsta som hände då var när jag blev jagad av två skolklasser, för att jag knuffade undan en tjej som stod framför mitt skåp.

Studierektor Nils Ekenman räddade mig.

Ekenman är i din skola nu,där du jobbar.

Så jag har inte gått något gymnasium.

2008-12-19 @ 22:47:56
Postat av: Bim

---> Linus: Ja, det lät ju inte precis kul... :-(



Ja, Nisse jobbar i vår skola nu.



Gymnasium har jag inte heller gått i.

2008-12-19 @ 23:09:15
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0