Dagens Låt - 081228 - Black Jack med "Inget stoppar oss nu" - 1990.


Dagens Låt - 081228 - Black Jack med "Inget stoppar oss nu" - 1990.





Jag avskyr ju egentligen dansbandsmusik... Eller avskyr är väl kanske ett lite starkt ord. Men jag tycker definitivt inte om det!

Sen finns det ju så klart en viss skillnad även på dansbanden tycker jag. Dom "värsta" är Lasse Stefanz, Vikingarna, och Christer Sjögren... Dom "bästa" är Arvingarna och Barbados.

Men det finns en låt som jag har fastnat för. Jag vet egentligen inte riktigt varför. Jag bara tycker att den är så bra, för att vara dansbandsmusik. Och det är låten "Inget stoppar oss nu" med Black Jack.

Kommentarer
Postat av: Natalie

Jag avskyr oxå dansbandsmusik. Får väl skylla på att brorsan spelade den sortens musik när jag var liten. Det blev kanske lite för mycket av "det goda" då. :)

En annan typ av musik jag INTE klarar av är country! Får väl skylla på brorsan där oxå. :))

2008-12-28 @ 22:56:38
URL: http://tandemsblogg.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Natalie: Hahaha! Vad kul att höra! :-) Och din bror är fortfarande lika tokig i dansbandsmusik och country! Vi har ju så otroligt olika musiksmak! Han älskar ju dansbandsmusik, county, femtiotalsrock, och Elvis. Och jag avskyr dom allihopa! Och jag älskar hårdrock och det avskyr han! Tur nog så lyssnar han alltid på sin musik i lastbilen! ;-D

2008-12-28 @ 23:04:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: annebelle

Jag gillar inte alls dansband. Gillar filmen Black Jack och låten du har här har en härlig energi, det är nog därför jag gillar den. Och så gillar jag Sista dansen också. Känslan från filmen finns i låtarna..

2008-12-29 @ 11:56:53
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, jag gillar ju också filmen "Black Jack" mycket. (Gillar förresten alla Colin Nutleys filmer - utom "Angel".) Så det kanske är därför jag gillar låten så mycket. Tycker om låten "Sista Dansen" också, men inte lika mycket som "Inget stoppar oss nu".

2008-12-29 @ 12:14:06
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0