Dagens Låt - 081229 - Jon English med "Six Ribbons" - 1978.


Dagens Låt - 081229 - Jon English med "Six Ribbons" - 1978.





I dag så var jag ju på bio och såg filmen "Australia". I en av rollerna så spelade Bryan Brown, som var en av mina favoritskådisar på åttiotalet. Kommer ni ihåg dom underbara australiensiska serierna som gick i början på åttiotalet som han var med i? "Törnfåglarna" och "Fem svarta höns" hette två serier som jag älskade.

Sen så fanns ju också den fantastiska serien "Mot alla vindar" med Jon English i huvudrollen. Den serien älskade jag också. Jag har för mig att det fanns fler australienska serier där i början på åttiotalet? Är det någon som kommer ihåg?

Frågan är om man ska ta och se om "Mot alla vindar", "Törnfåglarna", och "Fem svarta höns"? Eller jag tror nog inte det... Jag tror att man blir besviken så här efter tjugofem år... Bättre att minnas dom bara...

Kommentarer
Postat av: Junitjej

En sådan bra låt!!

2008-12-30 @ 23:56:13
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Bim

---> Junitjej: Ja, den är jättebra. Men du såg väl inte serien när den gick? För det måste du ha varit för ung för.

2008-12-31 @ 00:01:05
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0