Kör för alla! med Caroline af Ugglas - Kören för mig?





Nu har jag valt ut kören som jag vill börja att sjunga i! ;-D Det är
"Kör för alla!" med Caroline af Ugglas.

Jag har surfat runt och tittat på lite olika körer. Men den här kören verkar klart intressantast tycker jag. Jag fick också tips av
Mimmi om Marianne som är med i den kören, fast i Uppsala-kören. Marianne har skrivit och gett mig en hel del information, så nu är jag ännu mera sugen på att börja! ;-)

Måndagen den 19 januari och onsdagen den 21 januari så är det gratis Prova-på-möten. Och sen börjar terminen måndagen den 26 januari. Jag hoppas verkligen att jag inte fegar ur, utan att jag verkligen vågar att börja.

Om det är någon av er som läser det här som har någon erfarenhet av, eller information om "Kör för alla!" så skriv gärna!

Som det känns just nu, så längtar jag till den 19 januari! En månad kvar! :-)

Här är en länk till en film när kören hade sin julkonsert på Stockholms Central den 8 december. Det finns tre delar till av konserten till höger under "Liknande videoklipp".


Kommentarer
Postat av: Maria S

Ännu hemma efter ett Nannerep, det är så rolitg och det kommer att bli så BRA! :D

Jag tycker att det låter som en toppenidé att du ska börja i kör.



Jag har sjungit i kör så länge jag kan minnas och det är oerhört roligt och faktiskt så mår man bra av det!



Alla kan sjunga, det låter bara olika.

Kram

2008-12-18 @ 21:27:44
Postat av: Bim

---> Maria S: Hej! Det är så kul att du skriver och "rapporterar" om hur det går i Nanne-kören! Jag ser så fram emot programmet!



Ja, jag längtar jättemycket efter att få börja! Har alltid drömt om att få sjunga i kör!



Vilket bra citat! "Alla kan sjunga, det låter bara olika" Det ska jag sno av dig! ;-)



Kram!

2008-12-18 @ 21:33:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vad kul, det är klart att du inte ska fega ur. Det är klart att du måste fara dit och testa, och tycker du att det är roligt är det bara att fortsätta :)



Kramar

2008-12-19 @ 10:43:35
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, just nu så känner jag mig jättepeppad, och har inte en tanke på att fega ur! Tvärtom så längtar jag dit! :-)



Kram!

2008-12-19 @ 17:55:28
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: mimmi

Klart du inte fegar ur nu när hela blogg sverige vet att du skall börja!



Och skulle du det så kommer jag och hämtar dig och kör dig dit så akta dig.....:-)



Kul att jag skapade kontakt mellan dig och Marianne så att du blev ännu mer motiverad Kul Kul....



gillar när människor vågar prova på något nytt

2008-12-19 @ 21:19:17
URL: http://mymim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Mimmi: Hahaha! Det är därför som jag berättar det för precis alla nu, och bloggar om det! För då är det mycket svårare för mig att fega ur!



Ja, Marianne verkar att vara trevlig! Har lagt hennes blogg i mina favoriter nu. :-)

2008-12-19 @ 21:27:56
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0