"Love Actually" - 2003


                   


"Love Actually" - 2003

"Från skaparna av Notting Hill och Bridget Jones Dagbok kommer nu en ny härlig romantisk komedi. En stjärnspäckad biosuccée med fantastisk filmmusik. I Love Actually vävs flera historier och karaktärer samman med en gemensam nämnare - kärleken. Vissa av historierna är romantiska och lyckliga medan andra är sorgliga. De utspelar sig i London veckorna innan jul. När julen väl kommer, har livet för de inblandade förändrats på det mest oväntade sätt. Om du vågar se dig omkring, kommer du att upptäcka att kärleken finns överallt..."

(Kopierat från LoveFilm)

Det här tycker jag är en helt fantastisk film. Jag har sett den förut, en gång när den kom ut för fem år sen, och en gång till för ett par år sen. Men jag tror att jag ska ta och sen den varje år till jul. För man kan inte hitta en bättre julfilm.

Romantiska komedier är egentligen inte alls mina favoritfilmer direkt. Men den här är verkligen i en klass för sig. Den är väldigt bra gjord, och det är mängder av bra skådespelare med.

Har ni inte sett den, vilket dom flesta säkert har, så kan jag verkligen rekommendera er att se den! Den är rolig, och man blir glad av att se den. Men är man lättrörd, som jag är, så gråter man ju en hel del också förstås.

Betyg: 4 av 5.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag håller med om att filmen är jättebra. Den är så positiv rakt igenom och man blir glad av den :)

Men det jag brukar fundera över när jag ser den är tjejen som har brorsan på ett hem, får hon killen som hon vill ha eller blev det inget mer?



Kram

2008-12-21 @ 20:06:44
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, den är så underbar! Man blir varm i hjärtat av den! Och glad blir man av den! Även om jag gråter till den. Men det är ju inte för att jag är ledsen, utan för att jag är rörd.



Jag tänkte faktiskt också på det. Att det framgår aldrig hur det blir mellan dom. Det verkar nog mest som om det aldrig blir något. För att hon hela tiden måste ställa upp för sin bror.



Kram!

2008-12-21 @ 20:13:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Therése

I LOVE IT!!! En av mina absoluta favoriter!! Som jag har tolkat det så får inte nedan nämnd tjej killen, utan hon väljer syskonkärleken till sin bror.

2008-12-21 @ 21:39:34
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Bim

---> Therése: Ja, det är verkligen en underbar film. Trodde absolut inte att jag skulle gilla den så mycket som jag gjorde, den första gången som jag såg den.



Du har nog helt rätt i den tolkningen.

2008-12-21 @ 21:45:07
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0