Dagens Dagbok - Fredagen den 29 februari 2008 - Eftermiddagen.

Åkte hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem. Han hade haft sin lediga dag från jobbet i dag, som han numer alltid ska ha på fredagar. Han hade tagit hand om veckostädningen i dag.


När jag kom hem så tog han bilen och åkte iväg och tankade den, och kollade allt på den, eftersom Jimmy skulle ha den i helgen.


Själv så gick jag iväg ut på en promenad. Ungefär en timme runt omkring här i Farsta blev det. Soligt och fint var det ute. Men en väldigt kall och hård vind tyvärr. Cirka sex grader varmt i alla fall.


På vägen hem så gick jag förbi Centrum och så köpte jag mig tulpaner på Torget. Sen när jag kom hem så blev det en fikastund och en pratstund för mig och Borzko i köket. Så småningom så satte sig Borzko och läste i sin bok, och jag satte mig med datorn.


Jimmy kom hem från jobbet vid halvfyratiden. Han duschade och gjorde sig i ordning. Och sen så åt vi alla tre middag vid fyratiden. En fikastund och en pratstund blev det också.


Vid kvart över fem så stack sen Borzko iväg. Han skulle till Zinkensdamm och möta upp med några jobbarkompisar där. Först så skulle de gå och dricka några öl. Och sen klockan åtta så skulle de titta på när Hammarby spelar Bandy.


Och vid halvsextiden så åkte Jimmy iväg. Han lånade min Volvo, och sen så skulle han hämta upp några kompisar. Och så skulle de vidare till en av kompisarnas föräldrars landställe utanför Norrtälje. Och så ska de vara där till på söndag kväll.


Jenny jobbar i dag mellan tio och sju. Och sen när hon slutar så åker hon hem till Jocke i Södertälje. Hon är ledig från jobbet sen hela helgen, och hon kommer att vara hos Jocke hela helgen.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Blåste det kallt hos dig?? Här blåste det nästan inget alls, hur skönt som helst! *kram*

2008-02-29 @ 19:14:40
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: När jag var i lä så var det hur skönt som helst här också. Men jag gick där det var rätt så öppet i dag och då blåste det som bara den.

2008-02-29 @ 19:17:52
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Önskar att Woffegubben också var ledig varje fredag och hade huset nystädat när jag kom hem från gruvan ;-)

2008-02-29 @ 20:22:42
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det är faktiskt rätt så skönt de veckor som de är så! De veckor som han inte är ledig så städar vi tillsammans på helgen.

2008-02-29 @ 20:32:06
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0