Det blev exakt som jag TRODDE men inte som jag VILLE...

Ja, jag tippade på att Christer Sjögren och Amy Diamond skulle gå vidare till Finalen...
Och så blev det ju...

Men jag ville ju självklart inte det.
Jag ville ju att E-Type & The Poodles skulle gå vidare!
Och som den andra låten att gå vidare, spelade det mig ingen större roll,
bara inte Christer Sjögren...

Men tack och lov så gick i alla fall E-Type & The Poodles vidare till Andra Chansen.
Man får väl hoppas på att de inte får en alltför svår motståndare där, så de går vidare då.
Jag ska i alla fall ringa massor med gånger på dom då!
Det gjorde jag i och för sig i kväll också, men det hjälpte ju inte...

Och vad tyckte ni???

Kommentarer
Postat av: Snurran

Ja Sjögren är ju ett skämt eller kanske ren parodi på schlagerfestivalerna på sjuttiotalet?? Den låt jag tyckte allra bäst om kom inte ens till del två av kvällens tävling..Jag gillade That`s love. Den var glad, trevlig och lite engelsk :-)
Jag har en idé om att Sverige röstar fran Sjögren att åka - som ren protest på hela schlagerfestivalen. ;-D

2008-02-09 @ 21:38:46
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, Christer Sjögrens låt var verkligen ett skämt... Men man förstod ju att det var de två som skulle gå till final. Om man tänker på vilka som röstar så...

Fast jag ringde faktiskt tre gånger på E-Týpe & The Poodles, både i första och i andra omgången.

Jag gillade också Thats Love. Även om den var väldigt lika Andreas Johnssons två tidagare bidrag till Festivalen.

Varför ska vi protestera mot Melodifestivalen? (Som det faktiskt heter sedan ett par år tillbaka!) ;-D

2008-02-09 @ 21:45:07
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Jag och namn!! ;-D
Personligen menade jag inte att vi ska protestera, men det är ju många som har gapat om nedläggning och bojkott på grund av alla "grannlands-röstningar" - som vi är precis lika duktiga på här i Norden. Man har ju också hört röster om "det var bättre förr" osv. Det var mest det jag tänkte på.

2008-02-09 @ 21:51:18
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Okej. Grannlandsröstar gör ju alla, och har alltid gjort, i alla tider. Så förhoppningsvis så borde det ju jämna ut sig i längden, och på något sätt bli rättvist.

Jag tycker absolut inte det var bättre förr. När det var Schlagerfestival var det ju fler likadana låtar. Nu när det är Melodifestival tycker jag nog att det är lite mer variation på låtarna. Och jag tycker det är bättre nu med fler deltävlingar. Så jag vill inte bojkotta någonting. Synd bara att inte fler röstar. Utan att det verkar vara vissa grupper bara som röstar.

2008-02-09 @ 21:56:28
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Mm jag blev besviken till E.type och gänget. Det var skit dåligt..men men det finns ju fler lördagar att se fram emot/ahnna

2008-02-09 @ 22:10:29
Postat av: Bim

---> Ahnna: Jaså? Så du gillade inte E-Type & The Poodles? Jag tyckte de var coola och roliga! Och låten var hyfsat bra!

2008-02-09 @ 22:15:00
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0