Melodifestivalen 2008 - Tredje deltävlingen - Linköping 23 februari.

I går så var ju den tredje deltävlingen i Melodifestivalen. Vi var ju borta och firade Mathias artonårsdag, så vi såg inte festivalen tyvärr. Teven sattes inte igång där förrän alla redan hade genomfört sina bidrag.

Men under eftermiddagen så lyssnade vi på låtarna på svt:s hemsida. Där fick man höra en minut av varje låt. Och sen så såg vi ju lite på varje låt under snabbgenomgången efter att teven sattes igång.

Och att döma av det jag såg och hörde då, så tyckte jag att BWO:s låt var klart bäst. Och att Fridas låt var klart näst bäst. Så jag tyckte att det var rätt låtar som gick direkt till Finalen i Globen.

Om det var rätt låtar som gick till Andra Chansen, och som åkte ut, det har jag faktiskt ingen uppfattning om. Kändes lite som om det var en lite svag omgång.

Jag spelade i och för sig in Festivalen, så jag kanske tittar och lyssnar på den senare i dag.

Vad tyckte ni som tittade och lyssnade?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag tycker BWO var helt klart bäst.. och som du säger, det var en svag omgång igår.. kändes som att det knappt var någon konkurans! Kunde säga på en gång att BWO skulle vinna!!

2008-02-24 @ 14:05:38
URL: http://jessica25.blogg.se
Postat av: Bim

---> Jessica: Okej. Då var det som jag trodde då. ;-D

2008-02-24 @ 14:09:33
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

vilka gick til andra chansen?

2008-02-24 @ 14:14:19
Postat av: Bim

---> Anonym: Therese Andersson och Caracola.

2008-02-24 @ 14:18:56
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Nilla

Jag gillade BWO:s låt direkt. Däremot tyckte jag Fridas låt var jättedålig. Så tänk, att vi alla tycker så olika :)
Jag trodde att Patrik Isaksson skulle komma med till finalen, eller iallafall till andra chansen, men tji fick han.
Jag tyckte iallafall om han låt.
Nästa vecka blir det spännande, många bra artister som är med då.
Hoppas du har en skön söndags em.

2008-02-24 @ 16:05:59
Postat av: Bim

---> Nilla: Ja, det är väl lite skönt att alla ändå inte tycker lika! ;-D

Nästa vecka hoppas jag allra mest på Fronda. Men det ska också bli lite kul att se Nordman och Niklas Strömstedt.

Ha ett skönt avslut på helgen nu.

2008-02-24 @ 16:11:02
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Therése

Jag höll på BWO och Therese Andersson. :) Men blev väldigt glad av att se Frida så himla lycklig över att ha gått vidare. :)

2008-02-24 @ 16:19:11
Postat av: Bim

---> Therése: Ja, det är så underbart att se när nån blir så där lycklig! :-)

2008-02-24 @ 17:00:57
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0