Dagens Dagbok - Söndagen den 27 januari 2008 - Eftermiddagen.

Borzko och Jimmy kom hem från gymmet vid halvettiden. Dom åt då lite lätt lunch, och jag tog en fika och en pratstund med dom.


Efter det så åkte dom båda två iväg med båda bilarna bort till OKQ8 för att tanka, och så kolla allt på bilarna, typ olja, vatten, luft, spolarvätska och sånt.


Jimmy åkte sen direkt hem till sin kompis Kristian i Högdalen. Och han skulle även äta middag borta i dag.


Borzko åkte förbi HemKöp på vägen hem och handlade lite matvaror.


Jag höll på och plockade och fixade med lite allt möjligt här hemma. Och så blev det förstås stunder vid datorn också.


Vid tretiden sen så åkte Borzko iväg hem till sin Mamma. De skulle titta på EM-finalen i handboll mellan Kroatien och Danmark, äta middag, fika, prata, och umgås.


Jag åt middag för mig själv redan vid halvfyratiden. Läste lite i min bok under tiden "... och döda ligger ner" av Mary Willis Walker.


Efter middagen så satte jag mig uppe i vardagsrummet och bloggade, läste bloggar, och läste nyheter.


Sen vid halvfemtiden så satte jag igång en dvd-film. Det blev "Tatuerad Torso". Recension kommer senare. Filmen var slut vid sextiden.


Kommentarer
Postat av: Nilla

Vilken mysig helg ni verkar ha haft, kalas och allt :)
Kanske en dum fråga, men varför åker alltid Borzko till sin mamma på söndagarna, och varför åker inte du med??
Ha en bra vecka, lyckliga dig som ska till frissan, jag borde nog beställa tid för lite klippning :)
Må så gott.
Kram!!!

2008-01-27 @ 19:45:08
Postat av: Bim

---> Nilla: Ja, det har varit en jättebra helg. Mysigt att fira Pappa också med mina närmaste.

Det var faktiskt jag som fick Borzko att börja att åka till sin Mamma på söndagarna. De träffades inte lika ofta förut, och jag tyckte synd om henne som alltid var ensam, för Borzkos Pappa är död.

Jag tycker att det är bra att de träffas själva, och får prata i fred, på sitt språk. De tittar på sport ihop, för Borzkos Mamma gillar sport, och det gör ju varken jag, Jimmy, eller Jenny. De äter ihop och de fikar ihop.

Jag har absolut ingenting emot hans Mamma, det är inte därför jag inte åker med. Vi träffas på födelsedagar och storhelger och det tycker jag räcker.

Ja, det ska bli skönt att gå till frissan. Jag är både långhårig och mörk i hårbotten nu.

Ha en bra vecka du också. Ha det bäst. *Kram*

2008-01-27 @ 19:54:55
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Nilla

Vad mysigt det lät, och nu förstår jag ju varför han åker dit varje söndag.
Kanske dumt att jag frågade, men jag känner ju att här kan man ställa alla sina frågor *skrattar*
Ha nu en jättebra vecka, och stooor kram!!!

2008-01-27 @ 20:00:52
Postat av: Bim

---> Nilla: Jag tar inte illa upp, vad jag än får för frågor. Om jag tycker att de är alltför privata, så låter jag väl bara bli att svara på frågan, och skriver att det är för privat. Jag tror bara att det har hänt nån endaste gång, när jag fick någon anonym fråga om mitt sexliv...

Ha det bäst! Kram! :-D

2008-01-27 @ 20:06:11
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: En Mölnbobos Liv

Jag är impad att killarna kollar bilarna så ofta, vi är jättedåliga på det, fast än så har inget inträffat. Det enda vi gör är fylla på olja ibland

2008-01-27 @ 21:24:31
URL: http://massablaj.wordpress.com
Postat av: Bim

---> En Mölnbobos Liv: Vi har alltid som vana att göra det en gång varje helg. Det är nog en ganska så bra vana! ;-D

2008-01-28 @ 18:47:32
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0