Dagens Dagbok - Torsdagen den 31 januari 2008 - Kvällen.

Sen så satte jag mig i köket med datorn. Bloggade, läste bloggar, och läste nyheter. Jenny låg och vilade i sitt rum och tittade på teve. Jimmy satt på sitt rum med datorn och teven.


Vid halvsjutiden så kom Borzko hem från jobbet. Han åt då middag, och sen så duschade han och gjorde sig i ordning. Efter det så satte han sig uppe i vardagsrummet och tittade på sport på teve.


En fika i köket blev det sen vid åttatiden. Fast i kväll så blev det bara jag och Jenny som fikade.




Nu är klockan halvtio. Jenny har gått och lagt sig för att sova. Hon mår fortfarande inte bra. Jimmy tittar på en av sina nerladdade serier på sitt rum. Borzko tittar på sport i vardagsrummet. Och jag sitter i köket och läser bloggar och nyheter.


Ska nog ta och gå och lägga mig i sängen och läsa i min bok nu istället. Och sen så ska jag sova senast vid halvelvatiden. Jag vill definitivt få mina sex timmars sömn i natt, det lär ju bli en jobbig dag i morgon... Längtar redan till sjutton timmar framåt, när klockan är halvtre, och jag har slutat arbetet för den här veckan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tråkigt att du tycker ditt jobb är jobbigt och hela tiden längtar till ledighet!

Kollade i din dotters blogg trevligt skriven men jag uppfattar att hon jobbar och pendlar till pojkvän lite för mycket inte konstigt att hon mår dåligt. Ta fram mamma myndigheten och tillåt inte att hon jobbar och sover borta som hon gör om hon vill må bra, hon är ju inte myndig ens!

2008-01-31 @ 22:45:08
Postat av: Ahnna

Undrar om detta är samma människa som lägger sig i ditt hår. Åhh anonyma människor är värst!! Bim, du är en underbar person ( känner dig inte personligen). Vet att du är mamma för dina barn och Jenny är ju myndig om nårga dagar plus att man kan inte hålla ungar i fångenskap(det är förbjudet). Och ditt hår bestämmer bara du om./kram Ahnna

2008-02-01 @ 06:51:26
Postat av: Nilla

Men, alltså hur orkar man lägga sig i allt som andra skriver, där man inte håller med själv??
Om du anonyma brukar läsa Bim:s blogg, så vet du vilken fantastisk mamma hon är.
Hur mycket hon ställer upp för sina barn och hur mycket kul dom gör ihop.
Sen att ens snart 18 åriga dotter vill jobba extra och även kunna träffa sin pojkvän, är det något som är konstigt tycker du???
Hoppas det gått bra att jobba idag föresten, och att det var lite mindre stressigt.
Skönt att du får vila ett par dgar nu.
Kram från Nilla

2008-02-01 @ 07:18:44
Postat av: Josefin

Haha man kan inte annat än skratta åt den anonyma kommentaren. Du får nog låsa in dina barn och slänga bort nyckeln! ;)

Jenny måste ju få leva sitt liv. Många föräldar ser det som en bra erfarenhet att deras ungdomar jobbar extra (blir inte lika stor chock att komma ut i arbetslivet sen, och det är bara bra att få lära sig att tjäna egna pengar). Sen så tvingar knappast någon Jenny att jobba, man får den uppfattningen att hon trivs och tycker att det är kul och att tjäna extra är aldrig fel. Varför skulle Jenny inte få sova hos sin pojkvän? Jenny verkar vara en ansvarsfull dotter och du anonym kan knappast lägga dig i Bims och hennes familjs liv. Det har du ingen rätt till.

2008-02-01 @ 09:57:59
Postat av: Mimmi

måste få kommentera lite här! visst kan en 17-18 årig dotter både jobba och ha pojkvän. Skulle det gälla just min dotter skulle jag kanske tycka lite om det var så illa att hon var hemma från skolan men gick och jobba.

2008-02-01 @ 14:59:02
Postat av: Bim

---> Anonym: Jenny mår absolut inte dåligt av att hon jobbar för mycket, eller av att hon pendlar till sin pojkvän. Varför skulle hon göra det? Hon blir myndig om en och en halv måndad, så det vore väl larvigt om jag skulle hålla på och förbjuda henne att jobba, och att sova hos sin pojkvän! Hon älskar sin pojkvän och vill vara mycket där, är det konstigt!? Hon är ju nästan arton! Men sen vill hon så klart vara hemma hos sin familj ibland, och det är väl inte heller konstigt!? Att hon vill jobba förstår jag också. Hon får självklart hela studiebidraget, bor gratis hemma, och får en hel del extrapengar. Men ändå så räcker inte det för henne. Hon tycker att det är kul att jobba, och hon orkar absolut med det. Hon lägger inte kanske ner så jättemycket jobb på skolan, men det gjorde hon inte innan hon skaffade extrajobb heller. "Ta fram Mamma Myndigheten" - Usch vad det låter! Förstår inte varför du kritiserar mig så i två kommentarer, både vad det gäller det här, och mitt hår.

2008-02-01 @ 18:24:29
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Ahnna: Ja, det är samma människa som kommenterade mitt hår. För det är samma IP-nummer. Tack snälla gulliga du för din kommentar och ditt stöd! Det värmer, det ska du veta! *kram*

2008-02-01 @ 18:25:42
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Nilla: Och tack även du, Nilla, för din underbara kommentar! Jag blir så glad över den! Det är nästan värt att få elaka kommentarer, när man får så här snälla efteråt! ;-D *kram*

2008-02-01 @ 18:26:51
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Josefin: Och det blir en likadan kommentar till dig! Tusen tack för support, stöd, beröm, och gullig kommentar! *KRAM*

2008-02-01 @ 18:27:47
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Mimmi: Och tack även till dig! Och självklart så tycker jag inte heller om, om hon skulle gå och jobba, när hon varit sjuk från skolan. Men hon sjukskrev sig från jobbet både i går kväll och i kväll.

2008-02-01 @ 18:29:02
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Malin

Hej Bim! Jag tycker mycket om din blogg vill jag först och främst säga och har läst den väldigt länge. Jag har för mig att du sagt tidigare att du haft piercing i läppen, och att även Jenny haft det. Har jag rätt? Om det är så, kan inte vi läsare få se en bild från dess, om det finns såklart?! Ha en jättetrevlig lugn skön helg!

2008-02-01 @ 18:59:47
Postat av: Bim

---> Malin: Hej! Tack för berömmet, och kul att du har läst den så länge! Ja, både jag och Jenny har haft piercing i läppen. Jag hade bara i cirka två månader, för jag trivdes inte med den. Jag ska försöka att leta rätt på bilder, på både mig och Jenny, med läpp-piercingar, och lägga ut under helgen. Ha en bra helg du också! :-D

2008-02-01 @ 19:04:24
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Jenny Kullin

Mamma stöttar mig och hon låter mig vara hos Jocke hur mkt jag vill. Samtidigt vet jag att hon saknar mig och vi pratar i telefon flera gånger om dagen.

Jag väljer själv att jobba, pendla allt det där. det är mitt val. Mamma stöttar mig i allt. Hon kanske inte gillar det till 100%. Men hon stöttar mig och visar stöd. Det är väl så en Mamma ska göra. Jag måste få göra mina egna misstag. prova på och göra fel. Hon finns där pratar och berättar. sedan måste jag få uppleva allt själv. I mina ögon är hon tidernas bästa Mamma.

Och tack till alla er som stöttar henne och mig.
Ni är helt underbara !!

2008-02-01 @ 19:34:04
URL: http://jennykullin.blogg.se
Postat av: Bim

---> Jenny: Naawww.... Nu blir jag ju lite rörd! Himla gulligt skrivet av dig! Älskar dig otroligt mycket! Det vet du! Du är bäst! (Och Jimmy förstås!) Puss och kram från Mamsi! :-D

2008-02-01 @ 19:38:27
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0