Dagens Jobb - Onsdagen den 9 januari 2008.

Jobbade i dag också förstås. Och i dag blev det en "vanlig" dag, eftersom alla skolbarnen var tillbaka.


Även i dag så var jag först i skalen och förberedde grönsakerna. Sen så dukade jag matsalarna. Och sen så var jag andreman i stora matsalen.


I dag serverade vi pyttipanna. Som tillbehör hade vi i dag både rödbetor, smörgåsgurka och ketchup. Och en något reducerad salladsbuffé med 25 olika skålar.


Vi var en personal mindre i dag, för en av kollegerna hade en ledig dag i dag.


Allt flöt på bara bra i dag. Ingenting speciellt hände.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej bim...hur blev det med att kolla upp utbildningar? Eller lägger du det på hyllan?
Läs alkemisten, och tisdagar med morrie.
De kommer göra dig gott! Jag hoppas du är genomlycklig oavsett vad du gör. Men när man läser dina inlägg från när du har lov jmf med nu...det är en stor skillnad. Du "låter" så mycket gladare när du ej jobbar. Gör något som får dig att utvecklas, som får dig glad, kanske inte alla dagar men många. Endast du styr hur ditt liv ska se ut. Bara du har makten att ändra. Men vill du leva i det vanliga, tråkiga, vardagliga så gör det, men var lycklig åt det isåfall. KRAM på dig

2008-01-09 @ 17:43:24
Postat av: Bim

---> Anonym: Hej Anonym! Njae, har inte kollat upp något om utbildningar. Har lagt det på hyllan, i alla fall nu. Men jag har inte släppt tanken på det. Får se vad som händer i framtiden.

Jag är gladare när jag inte jobbar... Det håller jag med om. Jobbet jag har är nog inte riktigt "jag". Jag vill jobba på kontor, med papper och datorer. Det är mer jag liksom...

Men jag trivs på jobbet ibland faktiskt. Mina arbetskamrater är bra, och arbetstiderna är jättebra. Men det är för stressigt... och för tungt... Och jag är ju inte överdrivet förtjust i barn...

Jag får se hur det blir i framtiden. Just nu så får det vara som det är i alla fall. Och det är ju inte så att jag vantrivs hela tiden. Jag skriver ju av mig här i bloggen, så det kanske blir såna "låga" dagar som jag skriver...

Jag har läst båda böckerna du tipsar om. "Alkemisten" tyckte jag inte var speciellt bra faktiskt... Däremot så tyckte jag "Tisdagar med Morrie" var jättebra. Fler boktips tack! ;-D

*KRAM*

2008-01-09 @ 18:02:06
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Karin

Hej och tack för en läsvärd blogg!

Blev bara nyfiken, har ni verkligen 25 olika sorters salladsskålar när det är reducerat!? Det låter ju jättemycket! Äter barnen mycket av det? Himla bra i såna fall ju...

2008-01-09 @ 19:01:59
Postat av: Bim

---> Karin: Hej, och tack för berömmet om min blogg! :-D

Ja, 25 är faktiskt reducerat! Vi brukar ha 35-40 en ordinarie dag! Vissa barn äter jättemycket av det, och vissa barn inget alls. Men de flesta tar väl i alla fall någonting. Och ju fler sorter man har, ju större chans att nånting tilltalar alla. Och så har vi ju cirka etthundra vuxna i skolan också, och de uppskattar ju verkligen vår salladsbuffé. Och högstadiebarnen gör det faktiskt också.

2008-01-09 @ 19:07:18
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0